حمله انتحاری تروریست‌ها در پیشاور پاکستان

حمله انتحاری روز سه‌شنبه در شهر «پیشاور» در شمال غربی پاکستان به جراحت دستکم ۸ نفر منجر شد.
کد خبر: ۶۰۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ - 18July 2023

حمله انتحاری تروریست‌ها در پیشاور پاکستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع رسانه‌ای بعد از ظهر سه شنبه از حمله انتحاری در شهر «پیشاور» در شمال غربی پاکستان و جراحت چند نفر خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، در جریان این حادثه یک بمب‌گذار انتحاری به یک خودروی پلیس مرزی پاکستان در منطقه «حیات‌آباد» درپیشاور حمله کرد. در جریان این حادثه تروریستی دستکم ۸ نفر مجروح شدند. مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند و حال دو نفر از آن‌ها وخیم است.

بلوچستان و شمال غربی استان «خیبر پختونخوا» هم مرز با افغانستان، اخیرا شاهد افزایش چشمگیر حملات شبه نظامیان بوده‌اند. در این خشونت‌ها از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر که عمدتا نیرو‌های امنیتی هستند، در بمبگذاری‌های انتحاری و سایر حملات جان خود را از دست داده‌اند.

تصاویر و فیلم‌هایی از این حادثه منتشر شده که تجمع مردم در محل انفجار و یک خودروی تخریب شده را نشان می‌دهد. مجروحان این حادثه تروریستی به بیمارستان منتقل شده‌اند. نیرو‌های امنیتی منطقه را محاصره کرده و عملیات پاکسازی در حال انجام است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است.

ارتش پاکستان اعلام کرده که در عملیات ضد تروریستی در سال جاری در مجموع ۱۴۱ پرسنل امنیتی کشته و ۱۲۲ نفر زخمی شده‌اند ارتش پاکستان اخیرا نیز از کمین تروریست‌ها علیه نیرو‌های امنیتی و کشته و مجروح شدن چند نظامی در ایالت «بلوچستان» در جنوب غربی پاکستان خبر داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار