استاندار خراسان رضوی:

اعتماد ملی پیروزی در دفاع مقدس را رقم زد/ حضور مردم در صحنه‌های مختلف راهکار حل مشکلات

«نظری» گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام با حمایت و پشتیبانی مردم مقابل ارتش بعثی ایستادگی کردند و هرگز لحظه‌ای از اعتماد مردم به رزمندگان کاسته نشد؛ امروز نیز در تداوم دفاع ملت ایران در برابر هجمه‌های دشمنان نیازمند حمایت و حضور گسترده مردم در عرصه‌های مختلف و اعتماد به‌ سرمایه‌های معنوی نظام مقدس اسلامی در راستای حل مشکلات هستیم.
کد خبر: ۶۰۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ - 19July 2023

اعتماد ملی پیروزی در دفاع مقدس را رقم زد/ حضور مردم در صحنه‌های مختلف راهکار حل مشکلاتبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی در همایش بصیرتی عفاف و حجاب که شب گذشته با حضور قشرهای مختلف مردم کاشمر در سالن همایش‌های امامزاده سید حمزه (ع) برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه دشمن در تکاپوی ضربه زدن و تمرکز به موضوعات مختلف فرهنگی است، اما خوشبختانه امنیت روانی و فضای مثبت دینی و معنوی بر شهرستان و استان حاکم است، چراکه باوجود بصیرت دینی و اعتقادی مردم نه‌تنها کاری از آن‌ها برنیامده است، ما نیز همچنان مفتخر به پیروی مردم از ارزش‌هایی که امام حسین (ع) و یارانشان برای آن قیام کردند، هستیم.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افزود: همه‌ساله مردم در این ایام در اوج شور و شعور حسینی، این فضا را دینی‌تر، معنوی‌تر، اعتقادی‌تر و هدفمندتر می‌دانند.

استاندار خراسان رضوی با اذعان به اینکه برگزاری همایش عفاف و حجاب از این باب نیست که در شهرستانی مثل کاشمر دچار مسئله هستیم، ادامه داد: به‌پاس این شناخت، بصیرت و عنایتی که اقشار مختلف مردم از امام حسین (ع) و شهدا دریافت کرده‌اند، جلسات را برای شکرگزاری و انتقال پیام آن برگزار می‌کنیم تا امواج آن به همه نقاط کشور برسد.

نظری با اشاره به اینکه مسئولین نیز به‌ پشتوانه این حرکت‌های معنوی و بصیرتی زمینه افتخار خدمتگزاری بیشتر و بهتر کسب می‌کنند، گفت: قیام امام حسین (ع)، نهضت عاشورا و اهداف آن بر کسی پوشیده نیست و همان‌طور که معمار کبیر انقلاب فرمودند که این محرم و صفر اسلام را حفظ کرده است درواقع همین شورها، شعورها، مجالس عزاداری، سینه‌زنی‌ها و روضه‌خوانی‌ها در طول تاریخ است.

وی بابیان اینکه انرژی، قدرت و توانی که این ایام ایجاد می‌کند فوق‌العاده اثرگذار است، یادآور شد: امام فرمودند در نتیجه این تولید قدرت اسلام حفظ ‌شده است، علیرغم اینکه در طول تاریخ دشمنی‌ها فوق‌العاده متعدد و مستمر بوده است، اما اسلام، ارزش‌ها و اهداف امام حسین (ع) و شهدا باقی است.

استاندار خراسان رضوی با یادآوری اینکه قیام و نهضت امام خمینی (ره) برگرفته از همین انرژی‌ها با همان اهداف است، خاطرنشان کرد: استفاده از توانمندی‌های مردمی که در این اجتماعات حضور پیدا می‌کردند و پیام رهبر کبیر انقلاب را دریافت و در مسیر خط امام قرار گرفتند درواقع در اتصال امام و امت این نهضت مبتنی بر قیام عاشورا و کربلا مسیرش را طی کرد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نظام مقدس اسلامی در این کشور مستقر شد.

نظری با اشاره به اینکه وظیفه نظام مقدس اسلامی پیاده‌سازی اهداف امام حسین (ع) و شهدای کربلا کاملاً مشخص و معین است، تصریح کرد: این نظام یک ارزش و حفظ آن اوجب واجبات است تا بتواند آن ارزش‌های به‌جامانده از قیام امام حسین (ع) را در طول تاریخ حفاظت و حراست و در ادامه برای حفظ این نظام و برای صیانت از ارزش‌هایی که این نظام برای حفظ آن مستقرشده است، محقق و پیاده‌سازی کند.

این مسئول بابیان اینکه آنچه انقلاب اسلامی را پیش برده و تا این نقطه برجسته در دنیا قرار داده، قدرت مادی نبوده بلکه قدرت معنوی ناشی از کارکرد ارزش‌ها بوده است، گفت: در سایه استقرار این نظام و تحقق ارزش‌ها و برای تحقق اهداف عالیه قیام کربلا، 44 سال این مردم یاری‌گر انقلاب اسلامی بودند و از نظام حراست و حفاظت کردند.

وی با تأکید بر اینکه دنیای استکبار از رویارویی و تقابل با این نظام کاملاً مأیوس است و عملاً در میدان‌ها مختلف به جمع‌بندی و نتیجه رسیده‌اند که در مقابل این نظام هیچ اقدامی نمی‌تواند داشته باشد، بیان داشت: زدن منبع قدرت و منابع توان حرکتی این نظام و مردم، ارزش‌های دینی و اعتقادی ملت ایران هدف اصلی دنیای استکبار است، بنابراین باید از این ارزش‌ها مراقبت کنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی با یادآوری اینکه دشمن امروز خوشبختانه در تمامی عرصه‌ها ناامید شده و ان‌شاءالله ناامیدتر خواهد شد، بیان داشت: باوجود ناامیدی که دشمنان در طول این چند سال داشتند اما همچنان در اقتصاد و فرهنگ فعال هستند و این دو حوزه مورد تهدید است.

نظری خاطرنشان کرد: دنیای استکبار در عرصه اقتصادی با توجه به ابزار تحریم و قدرت اقتصادی که در اختیار دارد امیدوار است که با استفاده از جنگ اقتصادی بتواند ملت و نظام و ایران را زمین‌گیر کند و درعین‌حال علیرغم همه ناامیدی‌های پی‌درپی در طول این سال‌ها همچنان فرهنگ را مورد هدف دارد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه موضوع عفاف و حجاب را فوق‌العاده حائر اهمیت دانست و گفت: همه ما بر اساس اعتقادات و ارزش‌های دینی به خانواده و محیط تربیتی اعتقاد راسخ داریم چراکه این محیط درواقع محیط تربیت انسان‌ها و محیطی اعتقادی است که محور آن مادر خانواده است، لذا اگر دشمن بتواند مادران و زنان ما را که محور حفظ، نگهداشت، ارتقا و تربیت فرزندان است موردحمله و خدشه قرار دهد، حتماً آن هسته و نقطه اصلی کارکرد این حرکت و منبع اصلی تولید قدرت معنوی برای این نهضت دچار آسیب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حجاب برداشتن یا به سر گذاشتن یک روسری و چادر از نگاه صرفاً فردی نیست، بیان داشت: داشتن حجاب برای زنان ما امنیت‌آور است، اما درعین‌حالی که این امنیت فردی حاصل حجاب دختران و زنان است، امنیت اجتماعی و حرکت برای نهضت و تحقق اهداف انقلاب اسلامی نیز هست.

این مسئول با بیان اینکه دشمنان از اصل موضوع مواجه با نظام اسلامی ناامید شده‌اند اما از خدشه‌دارکردن ارزش‌ها که قدرت حرکتی این نظام و مردم است ناامید نشده است، افزود: در این راستا ضرورت دارد خانواده‌ها با نگاهی عمیق‌تر نسبت به عفاف و حجاب توجه داشته باشند، چراکه این ‌یک جنگ فرهنگی تمام‌عیار و بودونبود جبهه کفر و ایمان در موضوعاتی همچون حجاب تجلی پیدا می‌کند لذا این ظرفیت وجود دارد که دختران و جامعه زنان ایران اسلامی بار دیگر با عزمی راسخ و با تکیه ‌بر اعتقادات دینی و اصول اعتقادی پاسخ دشمنان و دنیای استکبار را بدهند.

نظری با مهم دانستن و حائز اهمیت بودن موضوع اقتصادی در شرایط کنونی کشور اذعان داشت: اگر بتوانیم باهمت مردم و حضور درصحنه اقشار مختلف دشمن را در رسیدن به اهدافش در عرصه فرهنگی ناامید کنیم و درعین‌حالی که تحریم‌ها، گرفتاری‌ها و با انباشت مشکلات به‌خصوص در حوزه معیشت و اقتصاد مواجه هستیم، در حوزه‌های مختلف نیز دارای توانمندی‌هایی هستیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم معضلات اقتصادی را حل کنیم.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید در هر میدانی که دشمن با هدف ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی در آن وارد می‌شود حضور فعال و اثرگذار در جهت مقابله با تهدید دشمن داشته باشیم، تصریح کرد: میان شلمچه، طلاییه، فکه، مهران و سایر جبهه‌ها با میادانی که در عرصه‌های مختلف امروز در سطح استان با آن روبرو هستیم تفاوتی وجود ندارد، چراکه در عرصه اقتصادی دشمن را می‌بینیم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس به یکدیگر اعتماد داشتیم و رزمندگان اسلامی با هر عنوانی با حمایت و پشتیبانی مردم در خط مقدم جبهه‌ها مقابل ارتش بعثی ایستادگی کردند. در آن دوران پرافتخار هرگز لحظه‌ای از اعتماد مردم به بسیجیان و رزمندگانی که در خطوط مقدم مشغول رزم بودند کاسته نشد؛ امروز نیز در تداوم دفاع ملت ایران در برابر هجمه‌های دشمنان نیازمند حمایت و حضور گسترده مردم در عرصه‌های مختلف و اعتماد به‌ سرمایه‌های معنوی نظام مقدس اسلامی در راستای حل مشکلات هستیم.

این مسئول با اذعان به اینکه حضور افراد در مسئولیت‌های مختلف بدان معنی نیست که رابطه مسئولین و مردم قطع شده است و آن‌ها را مسئولی بدانید که نسبت به مشکلات جامعه بی‌تفاوت است یا حساسیت‌ها کم شده، بیان داشت: اگر مشکلی در یکی از عرصه‌های پیش رو حل نشده و هنوز باقی می‌مانده، بدانید که از حیث بی‌تفاوتی، ضعف و یا عدم تلاش مسئولان نیست بلکه از به این دلیل است که زمینه حل آن در شرایط فعلی فراهم نبوده است و باید برای ایجاد شرایط تلاش کنیم.

نظری با تأکید بر اینکه در جبهه فرهنگی نیاز به همپوشانی داریم، بیان داشت: موضوع کشف حجاب که در آن عده‌ای مورد غفلت قرار گرفتند و تبلیغات رسانه‌ای دشمن در آنان تأثیر گذاشته تنها به وسیله یک مسئول و یا دستگاه رسمی حل نمی‌شود، بلکه حل این موضوع نیازمند اقدام و تذکر مردمی است.

رئیس شورای اداری خراسان رضوی با اذعان به اینکه در هر عرصه‌ای که مردم ورود پیدا کنند قطعاً مشکلات حل می‌شود، یادآور شد: این مسئله صرفاً به موضوع کشف حجاب که مورد طمع دشمن نظام اسلامی قرار گرفته محدود نمی‌شود. تنها راه مقابله با آن همان روش‌های مردمی است. امیدوارم با درک دقیق و با بصیرت مردم از این گردنه عبور کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار