در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

واکنش وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به استقرار ناوشکن و جنگنده‌های آمریکایی در تنگه هرمز

امیر سرتیپ «آشتیانی» درخصوص اعلام اخباری مبنی بر اعزام ناوشکن و جنگنده‌های آمریکایی به تنگه هرمز گفت: آمریکا که کار‌های خودش را دنبال می‌کند، اما اساساً جمهوری اسلامی در مرحله‌ای از اقتدار است که اصلا کسی نمی‌تواند آن را تهدید کند.
کد خبر: ۶۰۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ - 19July 2023

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلحبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر دفاع بولیوی اظهار داشت: در مباحث مربوط به روابط بین‌الملل علاوه بر وزارت خارجه، وزارت دفاع هم مسئولیت‌هایی را دنبال می‌کند.

امیر آشتیانی با بیان اینکه کشور‌های آمریکای لاتین و همچنین کشور‌هایی که در محور مقاومت هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، افزود: کشور‌های مستقل که در مسیر مبارزه با سلطه‌طلبی آمریکا هستند، همیشه مورد توجه خواهند بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم که در ابعاد مختلف، این کشور‌ها را حمایت کنیم؛ به‌ویژه کشور‌های آمریکای لاتین که تمایل زیادی دارند با ایران تعامل داشته باشند.

وی عنوان کرد: ما در دنیا به گونه‌ای عمل کردیم که مورد توجه قرار گرفته‌ایم و قدرت منطقه‌ای و حضورمان دلیلی است که این کشور‌ها علاقه‌مند به تعامل با ما باشند.

امیر آشتیانی ادامه داد: کشور بولیوی هم کشور مستقلی است که تلاش می‌کند در ابعاد فناوری و صنعت توسعه پیدا کند و ما هم کمکش می‌کنیم.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی درخصوص پیشنهاد خرید پهپاد از سوی عربستان گفت: اینکه کشور خاصی را مورد توجه قرار دهیم این‌طور نیست؛ اما چون قدرت پهپادی در دنیا هستیم و جمهوری اسلامی توانمندی پهپادی خوبی در حوزه‌های رزمی و شناسایی و کشاورزی و خدماتی دارد، غالباً کشور‌ها به دنبال این هستند که برای ارتقاء توان دفاعی خود از پهپاد استفاده کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما در ابعاد مختلف در حوزه‌های شناوری، پهپادی، بالگردی و رزم زمینی به دنبال این هستیم که تسلیحات و تجهیزات جدید داشته باشیم.

امیر آشتیانی درخصوص ناوشکن دماوند هم خاطرنشان کرد: آماده‌سازی این ناوشکن مسیر خود را طی می‌کند و زمان رونمایی آن اعلام خواهد شد.

وزیر دفاع همچنین درخصوص اعلام اخباری مبنی بر اعزام جنگنده و ناوجنگی آمریکایی به تنگه هرمز گفت: آمریکا که کار‌های خودش را دنبال می‌کند، اما اساساً جمهوری اسلامی در مرحله‌ای از اقتدار است که اصلاً کسی نمی‌تواند آن را تهدید کند؛ ما از این مرحله عبور کرده‌ایم و نقش آفرینی منطقه‌ای و بین المللی داریم که آن را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار