دفاع پرس بررسی کرد؛

کدام فیلم‌ها به آشیانه فجر می‌رسند؟

جشنواره سی و چهارم فیلم فجر امسال هم میزبان فیلم اولی‌هایی است که می‌خواهند آثارشان در کنار بزرگان سینمای ایران دیده شود.
کد خبر: ۶۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ - 04December 2015

کدام فیلم‌ها به آشیانه فجر می‌رسند؟

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، جشنواره سی و چهارم فیلم فجر با هدف رشد و اعتلای سینمای ایران در بهمن ماه سال جاری همزمان با دهه فجر برگزار خواهد شد. فیلمسازانی مثل ابراهیم حاتمیکیا، علیرضا داوودنژاد، کیومرث پور احمد، محمدعلی نجفی و... از نامهای آشنا و کنجکاو برانگیز این دوره هستند که حضورشان قطعی به نظر میرسد. در این میان ابراهیم حاتمی کیا با فیلم بادیگارد با توجه به روحیه معترضش یکی از فیلمهای مهم جشنواره را خواهد داشت.

همچنین امسال از فیلم پرخرج و تاریخی یتیمخانه ایران ساخته ابوالقاسم طالبی  رونمایی خواهد شد. نکته مهم جشنواره امسال جدا شدن بخش بینالملل جشنواره است که به اردیبهشت سال 1395 موکول شده و دبیری آن که بهطور مستقل برگزار میشود، به عهده رضا میرکریمی است. همچنین امسال نیز فیلماولیها در جشنواره فجر سی چهارم حضور خواهند داشت؛ تا در کنار فیلمسازان کهنهکار سینمای ایران فیلمهایشان ارزیابی شود.

در جشنواره 34 با این فیلمها همراه خواهیم بود:

«بادیگارد»

ابراهیم حاتمیکیا که در جشنواره سی و دوم با فیلم «چ» حضور داشت امسال با فیلم «بادیگارد» میهمان جشنواره خواهد بود. «چرا اینقدر دیر اومدی؟...ماموریت بودم... شغلت چیه؟... تو حفاظتم... نگهبانی؟...محافظم...آهان پس بادیگاردی.» این خلاصه آن چیزی است که در فیلم خواهیم دید. با توجه به نام فیلم و روحیه معترض ابراهیم حاتمیکیا با فیلمی روبهرو خواهیم بود که حال و هوایی سیاسی دارد. پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، شیلا خداداد، فرهاد قائمیان، امیر آقایی، محمود عزیزی، محمد حاتمی از بازیگران بادیگارد هستند.

«امکان مینا»

کمال تبریزی امسال با فیلم «امکان مینا»به جشنواره میآید در خلاصه داستان امکان مینا آمده است تردید، شک و سرانجام خیانت، زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازهای میکشاند. کمال تبریزی از آن دسته کارگردانانی است که همیشه اتفاقات مهمی را در جشنواره رقم زده است فیلمهای او که همیشه از سوی مخاطبان با اقبال روبه رو بوده است؛ اما از جانب مسئولین و منتقدان با واکنشهای متفاوتی روبه بوده است با توجه به داستان فیلم و روحیه کمال تبریزی باید انتظار داشته باشیم باز هم با فیلمی حساسیت برانگیز روبه رو باشیم. در این فیلم بازیگرانی چون  میلاد کیمرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، سیامک صفری ایفای نقش کرده اند.

«دختر»

رضا میرکریمی فیمسازی حالا صاحب امضا است که اوج توانائیش را در یک حبه قند دیده بودیم امسال با فیلم «دختر» به جشنواره 34 می آید رضا میرکریمی از آن دسته از فیلمسازانی است که آثارش با اقبال مخاطبین با هر طیف و سلیقه ای همراه بوده در خلاصه داستان «دختر»آمده است : آقای عزیزی که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است برای مراسم خواستگاری دخترش آماده میشود و ستاره دختر دیگرش در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم دانشگاهی اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست.از بازیگران فیلم «دختر»می توان به فرهاد اصلانی، مریلا زارعی اشاره کرد.

«کفش هایم کو»

کیومرث پور احمد که نامش هنوز خاطره تلخ پنجاه قدم آخر را به ذهن می آورد امسال با «کفش هایم کو» در جشنوره حضور دارد داستان فیلم درباره تبعات مهاجرت و بیماری آلزایمر است. هرچند داستان فیلم کلیشه ای به نظر می رسد اما نوع نگاه دوست داشتنی کیومرث پور احمد امیدوارمان می کند که با فیلمی متفاوت روبه رو باشیم. رضا کیانیان، مجید مظفری، مینا وحید، بهاره کیان افشار و رویا نونهالی ار بازیگران «کفش هایم کو»هستند.

«آخرین بار کی سحر رو دیدی»

فرزاد موتمن از دیگر کارگردانان نام آشنایی است که با فیلم «آخرین بار کی سحر رو دیدی» برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده می شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: صبح است، مادری سراسیمه وارد کلانتری میشود و به افسر نگهبان میگوید دختر جوانش، سحر، دیشب به خانه بازنگشته است. آتیلا پسیانی، فریبرز عرب نیا، ژاله صامتی، سیامک صفری، امیر حسین فتحی، بهاران بنی احمدی، محمدرضا غفاری، شبنم فرشادجو و آناهیتا درگاهی از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند.

«نسیم»

پرویز شهبازی در این دوره از جشنواره فیلم فجر با «نسیم» حضور پیدا میکند. فیلم داستان دختر و پسری است که در تهرانگردیهای خود با مردی برخورد میکنند که مشکلی دارد. آنها سعی میکنند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند. در این فیلم  آزاده نامداری، آذرخش فراهانی، ساعد سهیلی و ساغر قناعت ایفای نقش کرده اند.

«هفت ماهگی»

هاتف علیمردانی که فیلم تازه اش «هفت ماهگی» در مرحله پس از تولید قرار دارد برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شود. این فیلم داستان دو خانواده و روابط میان آنها و مسایل اجتماعی این دو خانواده است. فرشته صدرعرفایی، باران کوثری، حامد بهداد، پگاه آهنگرانی، احمد مهرانفر، هانیه توسلی، محمدرضا علیمردانی و رضا بهبودی بازیگرن این فیلم سینمایی هستند.

«نفس»

نرگس آبیار امسال با فیلم «نفس» مهمان جشنواره 34 است فیلم خوب شیار 143 انتظارمان از سازنده اثر را بالا برده است و باید دید نرگس آبیار می تواند پاسخ این انتظار را بدهد یا نه.درخلاصه داستان «نفس»آمده است زندگی چهار کودک با نامهای «بهار»، «نادر»، «کمال» و «مریم» که همراه پدرشان «غفور» (با بازی مهران احمدی) و مادربزرگ با بازی پانتهآ پناهیها در دهه۵۰خورشیدی نفس میکشند! دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد. بازیگران «نفس»مهران احمدی، پانتهآ پناهی ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی است. 

«آبنبات چوبی»

حسین فرح بخش که طبق معمول به منتقدین میانه خوبی ندارد در جشنواره 34 با فیلم «آبنبات چوبی» حضور دارد. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: اختلاف دیدگاه ۲ نسل قدیم و جدید پیرامون مشکلات خانواده و تاثیر جامعه بر جوانان امروزی است. رضا عطاران، کریم امینی، سحر قریشی، هنگامه حمیدزاده، شیوا طاهری، نگار عابدی، صفا آقاجانی، شقایق فراهانی و میلاد کی مرام از بازیگران فیلم تازه حسین فرحبخش هستند.

 «پرسه در شهر لاجوردی»

محمد علی نجفی کارگردان سریال به یاد ماندنی سربداران امسال با«پرسه در شهر لاجوردی» به جشنواره می آید پرسه در شهر لاجوردی پرسه در گذشته زنی است که رنگ و بویی تازه دارد؛ این همه آن چیزی است که از داستان این فیلم می دانیم. بازیگرانی چون مینا ساداتی، فتانه ملک محمدی، ندا کریمی، محمود ملاباشی، علی کاظمیان، سیامک ادیبدر فیلم تازه محمد علی نجفی حضور دارند.

«وارونگی»

بهنام بهزادی قرار است با فیلم سینمایی «وارونگی» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.. در «وارونگی» بازیگرانی چون علی مصفا، سحر دولتشاهی، ستاره پسیانی حضور دارند. بهنام بهزادی ترجیح داده این فیلم را در سکوت خبری بسازد. 

«رند»

«رند»فیلم سینمایی اپیزودیکی است که توسط کارگردانانی چون دانش اقباشاوی، هادی ناییجی، هادی مقدمدوست و سید روحاله حجازی است با موضوع روز اجتماعی و مفاهیم عاشورایی ساخته شده و برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شود.

«قشنگ و فرنگ»

وحید موسائیان با نگاه متفاوت اش به مسائل روز امسال هم با فیلم «قشنگ و فرنگ» در جشنواره حضور پیدا می کند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: خانهای قشنگ دارد و فرنگ. رویا دارد و واقعیت و عشقی که خانه را سرپا نگه میدارد. رضا کیانیان، افشینهاشمی، رعنا آزادی ور، منظر لشگری، امید روحانی، حسین محب اهری از بازیگران «قشنگ و فرنگ» هستند.

«مشکل گیتی»

بهرام کاظمی با فیلم سینمایی «مشکل گیتی»در این دوره از جشنواره فیلم فجر شرکت میکند. در این فیلم حمید فرخ نژاد، یکتا ناصر، امیرحسین رستمی، بهنوش بختیاری و رویا نونهالی بازی میکنند. «مشکل گیتی» درباره زوجی بنام ایرج و گیتی است که در آستانه فروپاشی زندگی مشترکشان هستند، توهمی که بر اثر زندگی اینترنتی گیتی، سایه بر زندگی واقعی این دو انداخته است.

«لانتوری»

رضا درمیشیان که دو سال پیش با فیلم عصبانی نیستم در جشنواره شرکت کرده بود؛ اینبار با فیلم سینمایی «لانتوری»به فجر 34خواهد آمد. نوید محمد زاده، باران کوثری، مریم پالیزبان، حسین پاکدل، رضا بهبودی، بهناز جعفری، مهدی کوشکی، نادرفلاح، ستاره پسیانی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. «لانتوری» داستان عاشقانه دارد. درمیشیان دو سال پیش با فیلم «من عصبانی نیستم» در جشنواره فجر شرکت کرد و اهدای جوایز فیلم با حاشیههایی رو به رو شد. فیلم او هنوز موفق به اکران نشده است.

«آبجی»

از فیلم اولی های امسال می توان به مرحان اشرفی زاده اشاره کرد که با فیلم «آبجی»در جشنواره 34 حضور دارد. در این فیلم گلاب آدینه، بابک حمیدیان، معصومه قاسمی پور، پانتهآ پناهیها، حمیدرضا آذرنگ، شیرین یزدان بخش حضور دارند. «آبجی» داستان طلا و عطی (آبجی) مادر و دختری است که سالیان سال است کنار هم زندگی میکنند؛ سالهایی به درازای زندگی آبجی یعنی حدود ۵۰ سال. اما این وضعیت پایدار نیست و روزهای جدایی از راه میرسد. این جدایی در حالی اتفاق میافتد که «آبجی» به دلیل شرایط ویژهای که دارد بسیار وابسته به مادر است و «طلا» در زمان باقی مانده به دنبال امنیتی برای آینده «آبجی» است. آیندهای بدون حضور خودش.

«نیمه شب اتفاق افتاد»

تینا پاکروان با فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر میرود، این فیلم داستان عشقهای نامتعارف از عروسی تا عزا است. رویا نونهالی، حامد بهداد، گوهر خیراندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندی، رابعه اسکویی، سینا رازانی، کریم امینی و مهراب رضایی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«خشم و هیاهو»

هومن سیدی فیلم سینمایی «خشم و هیاهو» را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده میکند. در خلاصه داستان «خشم و هیاهو» که جملهای از ویلیام فاکنر نویسنده آمریکایی است، آمده: زندگی به من آموخت که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست! در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون طناز طباطبایی، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی، رعنا آزادی ور و بهزاد بمرانی حضور دارند.

«یک شهروند کاملا معمولی»

مجید برزگر مراحل پس از تولید فیلم سینمایی «یک شهروند کاملا معمولی»را برای حضور در جشنواره فیلم طی می کند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: آقای صفری ۸۳ ساله، کارمند بازنشسته اداره پست که در شهرکی قدیمی در تهران زندگی میکند، پس از مرگ همسرش تنها است. تنها پسرش که خارج از ایران است تصمیم دارد او را برای دیدار و مداوا به کانادا دعوت کند. مقدمات این سفر، زندگی آرام و معمولی او را کمی به هم میریزد. سورن مناساکانیان، شادی کرم رودی، ناهید حدادی، اردشیر مهرآبادی، محمد باقر صفانور، سعید آبیاری، پاشا جمالی، مدتضی نفری، تقیهاتفی، محمد کعبین از جمله بازیگران «یک شهروند کاملا معمولی» هستند.

«یتیم خانه ایران»

ابوالقاسم طالبی که از مدتها پیش در حال تولید «یتیم خانه ایران»بود امسال با این فیلم مهمان جشنواره خواهد بود. داستان این فیلم در سال ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ میگذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند. قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سالهای ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. در این فیلم بازیگرانی چون علیرام نورایی، فرخ نعمتی، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده، علی شادمان، ایمان صفا، محسن حسینی، بهارک صالح نیا، اکبر بهشتی، داوود مقدادی، مجید مافی، شهرام تیموریان، ملیکا شعبان، مهری آل آقا، برتجانکلن، برایان طرفه و برشن آنامند به ایفای نقش میپردازند.

«دراکولا»

رضا عطاران از کارگردانان خوش اقبالی است که فیلمهایش از سوی مخاطبان دیده شده است. عطاران در این دوره از جشنواره با فیلم «پل خواب» حضور دارد. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: (با صدای آهسته) الو...سلام قربان...خوبین... آقا منو دزدیدن... بله... نمی شناسمشون...نه خیر سرکاری چیه...من چه میدونم چرا گوشیمو نگرفته... ۳۸ سال، سنمو چرا میپرسین؟...نمیدونم کجا... شما باید پیدام کنین...آقا من گوشیام آیفونه... ردیاب دارد...نمیشه پیدام کرد؟...آقا اومد...من قطع میکنم. در «دراکولا» ویشکا آسایش، سیامک انصاری، ژاله صامتی، لیلا بلوکات، امید روحانی و رضا عطاران به ایفای نقش میپردازند.

«نیم رخها»

زنده یاد ایرج کریمی که چند ماه پیش شاهد درگذشتش بودیم فیلم سینمایی «نیم رخها»را پیش از این برای سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده کرده بود. این فیلم سینمایی ملودرامی مدرن و عاشقانه و روایتگر زندگی زوج جوانی است که مرد به دلیل بیماری سرطان روزهای آخر عمر خود را سپری میکند و در ادامه آن رقابتی بین مادر و همسر این مرد جوان رخ میدهد. در این فیلم بازیگرانی چون بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، رویا نونهالی، هومن سیدی، امیرحسین رستمی، بهاران بنی احمدی، شیرین اسماعیلی، سید ابراهیم عمادی، شورا کریمی، پویان جوان و با حضور سام قریبیان حضور دارند.

«صاف کننده»

مصطفی کیایی کارگردان جوان سینمای ایران نیز در این دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «صاف کننده»حضور پیدا میکند. از بازیگران این فیلم از بهرام رادان، محسن کیایی و سحر دولتشاهی نام برد. در خلاصه داستان «صاف کننده» آمده است: پشت هر آدمى یه داستانى هست و پشت هر داستانى یه آدم، بهتره قبل از هر قضاوتى یکم صبر داشته باشیم. 

«سیانور»

بهروز شعیبی در تلاش است تا در این دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم «سیانور» حضور داشته باشد. قصه فیلم در دهه ۵۰ میگذرد و محور اصلی آن زندگی عاشقانه یک زوج است که در آن دوره زمانی به تصویر کشیده میشود. مهدیهاشمی، بابک حمیدیان،هانیه توسلی و بهنوش طباطبایی از جمله بازیگران این پروژه سینمایی هستند.

«ایستاده در غبار»

محمد حسین مهدویان که تجربه خوب آخرین روزهای زمستان را در کارنامه دارد امسال فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» را به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر میفرستد. در این فیلم بازیگرانی چونهادی حجازی فر، امیر حسینهاشمی، فرهاد فداکار و عماد محمدی حضور دارند. «ایستاده در غبار»زندگی جاویدالاثر احمد متوسلیان را از دوران کودکی تا سالهای حضور در جبهههای جنگ روایت میکند.

«پل خواب»

اکتای براهنی از فیلم اولی هایی است که در در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «پل خواب» حضور دارد. داستان قیلم برداشتی آزاد از داستان «جنایات و مکافات» است. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون اکبر زنجانپور، ساعد سهیلی، هومن سیدی و آناهیتا افشار حضور دارند.

 «مغز نارنجی»

«مغز نارنجی» اولین پروژه سینمایی مهدی خسروی است که در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون جواد عزتی، نیوشا ضیغمی، کامران تفتی، مهران رجبی، مهدی اطیابی حضور دارند.

«در سکوت»

ژرژ هاشمزاده جرء فیلم اولی هاست که امسال با فیلم «در سکوت» به جشنواره خواهد آمد. فیلم زندگی زنی به نام سودابه را روایت می کند که بعد از ۲۲ سال به ایران باز میگردد تا دخترش ستاره را که سالها پیش رها کرده ببیند. ستاره که با پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی میکند راضی به دیدن مادرش نمی شود. فاطمه معتمدآریا، سعید پورصمیمی، احترام برومند، ویشکا آسایش، پانته آ پناهیها، سوگل خلیق، حمیدرضا نیکدل جلال و علیرضا کمالی نژاد در این فیلم سینمایی بازی میکنند.

«به دنیا آمدن»

محسن عبدالوهاب با فیلم سینمایی «به دنیا آمدن» برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده میشود. داستان فیلم «به دنیا آمدن» دربارهزن و شوهری در آستانه میانسالگی برای ادامه مسیر زندگی با یکدیگر دچار مشکل میشوند. هدایتهاشمی، الهام کردا، بهناز جعفری، پونه عبدالکریم زاده، رضا مرتضوی، رویا جاویدنیا، مهدی امیری، اسماعیل پوررضا، مرتضی نسیم سبحان، سپهراد فرزامی و نیکی نصیریان از بازیگران فیلم تازه محسن عبدالوهاب هستند.

«عادت نمیکنیم»

ابراهیم ابراهیمیان نیز در حال آماده کردن فیلم سینمایی «عادت نمیکنیم»برای حضور درجشنواره امسال است. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: وقتی همه چی خوب و خوشه زندگی کردن هنر نیست. محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، هدیه تهرانی، پانته آ پناهیها، شیرین یزدان بخش، حدیث میرامینی، نقی سیف جمالی، رویا حسینی، مهدخت مولایی بازیگران این فیلم هستند.

 «نقطه کور»

فیلم سینمایی «نقطه کور»به کارگردانی مهدی گلستانه که پیش از این با نام «۲۳ روز» پروانه ساخت گرفته بود، در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا میکند. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون محمدرضا فروتن،هانیه توسلی، شقایق فراهانی، محسن کیایی، مریم بوبانی، خاطره اسدی، نیکی مظفری، علیرضا زمانی نسب، سیداحمد محمدی، سارا ربیعی، سجاد شهرابی، یلدا نوریان، مهدی پارسا حضور دارند. در خلاصه داستان فیلم «نقطه کور» آمده است: خسرو که ۲۳ روز را بر پهنه دریا و به دور از خانواده گذرانده، با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت مثل خوره، ذهنش را اشغال کرده، وارد خانهاش در تهران میشود. پس از ورود خسرو به خانه، تمامی ذهنیتها عینیت پیدا میکند و او قادر به مقابله با مسائل پیش آمده نیست،

«آهای عبدالحلیم»

احسان عبدیپور که تولید «آهای عبدالحلیم»را به تازگی به پایان رسانده است قصد دارد خود را به جشنواره 34  برساند. در «آهای عبدالحلیم»بازیگرانی چون مصطفی زمانی، رضا یزدانی، پگاه آهنگرانی و سوگل قلاتیان حضور دارند. داستان این فیلم درباره یک گروه موسیقی بوشهری است. 

«دلبری»

سیدجلال دهقانی با فیلم سینمایی «دلبری»به تهیه کنندگی سید محمود رضوی، در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند.. «دلبری»یک ملودرام اجتماعی است که در خلاصه داستان این فیلم آمده: طوبی امشب عروسی امیرحسین، دوتامون خوشحالیم ...من نباید اون حرفها رو میزدم فقط بهم بگو چرا چهار بار چشمت و بازبسته کردی ... منظور خاصی داشتی میثم؟ بازیگرانی مثل هنگامه قاضیانی، آتیلا پسیانی، عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو، مهسا هاشمی، مهدی عطاران در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

«پری دریایی»

امیرمسعود آقابابائیان امسال با فیلم «پری دریایی» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. از بازیگران این فیلم می توان به امیر آقایی، پانته آ مهدی نیا، اصغر همت، شاهرخ فروتنیان و سیروس کهوری نژاد. این فیلم قصه بازمانده جنگی را روایت میکند که امروز به عنوان یک مدافع محیط زیست آبهای خلیج فارس در حال فعالیت است.

 «برادرم خسرو»

احسان بیگلری هم با اولین فیلم بلند سینمایی خود «برادرم خسرو» به جشنواره فیلم فجر می آید. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون بیتا فرهی، شهاب حسینی، ناصرهاشمی و هنگامه قاضیانی حضور دارند. شهاب حسینی یکی از سرمایه گذاران این فیلم است.

«تمرینی برای اجرا»

محمد علی سجادی با فیلم سینمایی «تمرینی برای اجرا» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. بازیگران این فیلم عبارتند از میکائیل شهرستانی، مهدی میامی، محمدعلی سجادی، محمود راسخ فر، محمد ساربان، حسین فلاح، آزاده موحد، آوا دارویت، نیما لبخنده، دانیال اسماعیلزاده. داستان فیلم در مورد یک کارگردان تئاتر تصمیم میگیرد تا با جمع کردن گروهی بتواند داستان سیاوش را از روی شاهنامه فردوسی بخوانند و برای اجرا تمرین کنند.

 «من»

سهیل بیرقی از فیلم اولی هایی است که با «من» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. در این پروژه سینمایی لیلا حاتمی، بهنوش بختیاری، امیر جدیدی، علی استادی، علی منصور، سعید عطائیان، احمد غفوری، داوود بخشیخانی، داوود مرتضوی، مرتضی آقاحسینی ایفای نقش میکنند. 

«ماه بر فراز زیر آب»

سیامک شایقی از جمله فیلمسازانی است که با «ماه بر فراز زیر آب»  به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر می آید. در خلاصه داستان فیلم اشاره شده که: «آقامحرم، جنگلبان کارکشته جنگلهای (زیرآب) مازندران، توسط قاچاقچیان چوب به شدت مضروب شده و در بیمارستان بستری است. یحیی پسر جوان آقامحرم، علیرغم آنکه تمایلی به ادامه راه پدر نداشته، آقامحرم را با خود به کلبه جنگلی میبرد تا هم مراقبت از او را به عهده بگیرد و هم ناگزیر مراقبت از جنگل را اما قاچاقچیان چوب اقدامات تخریبیشان را ادامه میدهند، و یحیی پایداریاش را ...» آزیتا حاجیان، لادن مستوفی، فربد فرهنگ، کیوان زند، مهسا طهماسبی، از بازیگران «ماه بر فراز زیر آب» هستند.

«عشق سالهای کوچ»

کامران قدکچیان در جشنواره فیلم فجر با «عشق سالهای کوچ»حضور پیدا میکند. سحر زکریا، امین حیایی، بیژن بنفشه خواه، مژگان بیات، پروانه معصومی و مهران رجبی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

 «سینما نیمکت»

محمد رحمانیان نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر با فیلم «سینما نیمکت» به جشنواره 34 خواهد آمد . در این فیلم بازیگرانی مثل علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد و اشکان خطیبی حضور دارند. «سینما نیمکت»داستان مردی است که عاشق فیلم و سینما است و درگیر اتفاقاتی در زندگیاش میشود. این فیلم نیز یکی از گزینههای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر است.

«ماحی»

از فیلم اولی های جشنواره 34 می توان به داود خیام اشاره کرد که با فیلم «ماحیدر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. داستان فیلم درباره شرایط زنی به نام «ماحی» است و این شرایط بازگوکننده معنای کلمه ماحی بوده که از آن به محوکننده یا نابودکننده یاد میشود.آناهیتا نعمتی، مهران احمدی، همایون ارشادی، احسان امانی، سپیده اعلایی، هدی نوری زاده و مریم داودی از جمله بازیگرانی هستند که در پروژه سینمایی «ماحی» ایفای نقش کرده اند.

«پلیس بازی»

پیمان قاسمخانی فیلمنامه نویس موفق سینما و تله وزیون امسال برای اولین با فیلم «پلیس بازی» در این فیلم حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، بیژن امکانیان، رضا رویگری، مانی حقیقی، نسیم ادبی و امیرمهدی ژوله بازی کرده اند این فیلم سینمایی با محوریت پژمان جمشیدی بازیگر فوتبال که این روزها به عنوان بازیگر فعالیت میکند، ساخته میشود.

«آشغالهای دوست داشتنی»

محسن امیریوسفی برای دومین بار برای فیلم سینمایی «آشغالهای دوست داشتنی» را به دفتر جشنوارهخ ارائه داده است. «آشغالهای دوست داشتنی» داستان خانوادهای است که یک شب فرصت دارند مشکل مادر خانواده را حل کنند. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون شیرین یزدان بخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان و صابر ابر حضور دارند.

«خورشید نیمه شب»

شبیر شیرازی از فیلم اولی هایی است که با فیلم «خورشید نیمه شب» به تهیهکنندگی شهاب حسینی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. در این پروژه سینمایی آرمان درویش، سنبل اعظمی، آزاده مهدی زاده و سید علی سجادی حضور دارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار