وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

دشمن‌شناسی لازمه فعالیت‌های دانشجویی است

«عین‌اللهی» گفت: دشمن‌شناسی، داشتن تحلیل صحیح از اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی و بصیرت‌افزایی از مهمترین موضوعاتی است که دانشجویان باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۶۰۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ - 19July 2023

دشمن‌شناسی لازمه فعالیت‌های دانشجویی است به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین افتتاحیه رویداد فرهنگی مثبت آرمان که امروز در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه جوانان رسالت سنگینی در پیشرفت‌های انقلاب و حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی دارند، اظهار داشت: شکرگزاری خداوند تنها لسانی نیست، بلکه باید با کار و تلاش همراه باشد.

وی ادامه داد: هر فردی با استعدادها و توانایی‌هایی که خدا به او عطا کرده است، باید شکرگزار خداوند باشد. امروز در جامعه با تبلیغات مسموم از سوی دشمنان روبرو هستیم و موارد خلاف واقعی علیه زنان در جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود، در حالیکه ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی خانم‌ها هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ضرورت مسئولیت‌پذیری در دانشجویان، خاطرنشان کرد: همه باید در مقابل اتفاقاتی که در دنیا و کشور رخ می‌دهد، احساس مسئولیت کنند که تحقق این مهم نیاز به برنامه دارد. عضویت در گروه‌های فرهنگی و دانشجویی به تنهایی کافی نیست و باید با احساس مسئولیت، از این فرصت بهترین استفاده را برد.

عین‌اللهی با بیان اینکه تمام تشکل‌های دانشجویی باید برنامه‌های هدفمند داشته باشند، گفت: دشمن‌شناسی، داشتن تحلیل صحیح از اقدامات دشمنان انقلاب و بصیرت‌افزایی از مهمترین موضوعاتی است که حتماً باید در برنامه دانشجویان باشد. خودسازی و دیگرسازی، جان‌مایه فعالیت فرهنگی و دانشجویی است و نه تنها در خودسازی بلکه باید در دیگرسازی  هم مؤثر بود و به دیگران کمک کرد.

افزایش ۱۵۰ درصدی اعطای تسهیلات ازدواج به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی

«علی‌اکبر محمدی» رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم با اشاره به تسهیلات ویژه معاونت فرهنگی و دانشجویی و صندوق رفاه دانشجویی برای توسعه امور فرهنگی، ابراز داشت: امسال علاوه بر دو هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی، ۸ هزار نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و خانواده‌های آنان، ۵ هزار نفر از دانشجویان دختر دانشکده‌های علوم پزشکی اقماری و غیروابسته به وزارت بهداشت و یک هزار و ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علوم پزشکی، مهمان وزارت بهداشت در مشهد مقدس و بارگاه امام رئوف بوده و هستند.

وی با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج و ۱۰۰ درصدی فرزندآوری در جهت سیاست‌های جمعیتی، تصریح کرد: سال گذشته و امسال، برای اولین بار ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۷ نوع وام، به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: برای اولین بار ۱۵۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص یافت و امسال و سال گذشته نیز ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه بانکی برای افزایش تخت‌های خوابگاهی امضا شده است.

محمدی گفت: ۹۷ درصد از درخواست‌های دانشجویان برای تسهیلات دانشجویی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت موفق بوده و ۳ درصد دیگر نیز به دلیل سنوات ناکافی تحصیلی و عدم ارائه تضمین، موفق نبوده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تا سال گذشته ۸۰۷ باب خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود داشت که با افتتاح ۸۱ باب خوابگاه متاهلی معادل ۱۰ درصد از کل خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها، به ظرفیت کشور افزوده شد.

اردوی آموزشی «مثبت آرمان» از ٢٧ تیرماه آغاز شده و تا اواخر شهریور ادامه خواهد داشت با هدف توانمندسازی فعالان فرهنگی دانشگاه‌ها برای گروه‌های مختلف دانشجویی از جمله همتا یاران سلامت، انجمن‌های علمی، مثبت مفدا، هیأت و کانون‌های مذهبی، کانون‌ها و نشریات دانشجویی، دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار