وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

همکاری ایران با بولیوی الگویی برای سایر کشور‌های آمریکایی جنوبی/ آمریکای لاتین در سیاست خارجی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

امیر سرتیپ آشتیانی در آیین امضاء تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین وزرای دفاع بولیوی و ایران گفت: همانطور که مردم عزیز اطلاع دارند، کشور‌های آمریکای لاتین با توجه به منطقه بسیار حساس آمریکای جنوبی، در سیاست خارجی و دفاعی ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.
کد خبر: ۶۰۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ - 20July 2023

تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین وزرای دفاع بولیوی و ایران/ امیر سرتیپ آشتیانی: همکاری ما با بولیوی می‌تواند الگویی برای سایر کشور‌ها در آمریکایی جنوبی باشدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین وزرای دفاع بولیوی و ایران صبح امروز (پنج‌شنبه) امضا شد.

امیر سرتیپ «محمدرضا قرائی آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در مراسم امضاء این تفاهم‌نامه اظهار داشت: همانطور که مردم عزیز اطلاع دارند، کشور‌های آمریکای لاتین با توجه به منطقه بسیار حساس آمریکای جنوبی، در سیاست خارجی و دفاعی ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی افزود: ما در این سفر تلاش کردیم وزیر دفاع بولیوی با دستاورد‌ها و ظرفیت‌های وزارت دفاع در ابعاد مختلف آشنا شود؛ کشور بولیوی نیازمندی‌هایی در خصوص دفاع مرزی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارد که سعی شد در حوزه تجهیزاتی تعاملاتی را با این کشور داشته باشیم و این همکاری می‌تواند الگویی برای سایر دوستان ما در آمریکایی جنوبی باشد.

وزیر دفاع بولیوی نیز در این مراسم با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به ایران اظهار داشت: من ابتدا مایل هستم از طرف خودم و دولت بولیوی از ابراز لطف وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و همکاران ایشان تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: حضور ما در ایران بر پایه یک‌سری موضوعات مشخصی برنامه‌ریزی شده بود. ما در کشورمان در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر و کنترل مرز‌ها نگرانی‌هایی داریم که ضمن درخواست کمک از ایران در این موارد امیدواریم در حوزه دانشگاهی نیز همکاری دو جانبه داشته باشیم.

وزیر دفاع بولیوی ادامه داد: از همه دانشگاه‌ها و مجامع صنعتی که با صبر و حوصله توانمندی‌های خود را به ما نشان دادند که موجب شگفت زدگی ما از پیشرفت‌های ایران شد تشکر می‌کنم. ما به نتایج این سفر بسیار خوش بین هستیم و امیدواریم این سفر سرآغاز همکاری‌های گسترده در حوزه‌های مختلف باشد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها