مقام عراقی:

صهیونیسم در پشت پرده جنایت آتش زدن قرآن کریم قرار دارد

رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی عراق گفت که سه سازمان صهیونیستی صاحب نفوذ در سوئد، از جنایت آتش زدن قرآن کریم حمایت می‌کنند تا از این طریق، فتنه‌افروزی کنند.
کد خبر: ۶۰۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹ - 20July 2023

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، امروز (پنجشنبه، ۲۹ تیر)، برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن کریم و پرچم عراق اهانت کردند.

در واکنش به این جنایت شنیع، جبار المعموری رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی عراق تأکید کرد که صهیونیست‌ها در پشت پرده این اقدام قرار دارند و این مسئله را باید در راستای تلاش آنان برای تفرقه بین مسلمانان و مسیحیان دسته‌بندی کرد.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها به دنبال ایجاد هرج‌ومرج هستند، تصریح کرد: سه سازمان صهیونیستی صاحب نفوذ، از تحرکات سلوان که برای دومین بار در پایتخت سوئد، به قرآن کریم اهانت کرد، حمایت می‌کنند».

سلوان مومیکا، فردی است که در نخستین روز تعطیلات عید قربان پیش در پایتخت سوئد اقدام به آتش‌زدن قرآن کریم کرد. وی امروز خود را به مقابل ساختمان سفارت عراق رساند و تحت حمایت پلیس سوئد، قران کریم و پرچم عراق را زیر پای خود لگدمال کرد. شمار زیادی از مسلمانان نیز خود را به محل اهانت به قرآن کریم رساندند و با شعار «لااله الا الله» به فرد موهن، پاسخ دادند.

المعموری با اشاره به اینکه جوهر تفکر صهیونیسم جهانی، فتنه‌افروزی است، ادامه داد: جنایت سوزاندن قرآن مجید در کشور‌های غربی از جمله سوئد، بیش از ده بار طی سال‌های گذشته تکرار شده است. سلوان با حمایت شدید این جنایت را مرتکب شد و با این اقدام، به بیش از دو میلیارد مسلمان اهانت کرد.

وی با بیان اینکه نهاد‌های یهودی، از برگزاری تظاهرات در رد همجنسگرایی ممانعت می‌کنند، خاطر نشان کرد: سلوان فقط ابزاری در دست سازمان‌های یهودی با قدرت در جامعه سوئد است. وزارت خارجه [عراق]باید برای بازگرداندن وی تلاش کند؛ زیرا به خاطر ارتکاب جرایم متعددی، تحت تعقیب است.

دفتر نخست‌وزیری عراق، پیشتر به استکهلم هشدار داده بود که در صورت اهانت مجدد به قرآن کریم در تجمع ضد اسلامی امروز، روابطش با سوئد را قطع می‌کند که امروز اعلام کرد این اقدام را عملی کرده و روابط خود را با این کشور قطع کرده است.

پارلمان عراق نیز در واکنش به این جنایت، تشکیل جلسه داد و تأکید کرد که به صورت قاطع از این اقدام دولت این کشور حمایت می‌کند. محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق گفت: خشم و مخالفت قاطع خود را با حمایت و مجوز دولت سوئد برای اهانت به مقدسات مسلمانان و تعدی به حرمت قرآن کریم اعلام می‌کنیم».

الحلبوسی همچنین تأکید کرد: «تصمیم دولت عراق برای قطع روابط دیپلماتیک با سوئد را تأیید می‌کنیم. همچنین در قبال هر کشوری که به مقدسات مسلمانان احترام نگذارد یا از هر اهانتی به مقدسات سایر ادیان حمایت کند، از انجام چنین اقدامی (قطع روابط) حمایت خواهیم کرد».

پایان پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار