امام جمعه سرپل ذهاب:

ماه محرم عالی‌ترین ظرفیت اصلاح جامعه و نشر معارف دینی است

حجت‌الاسلام «سیدساداتی» گفت: ماه محرم عالی‌ترین ظرفیت اصلاح جامعه و نشر معارف دینی است همانگونه که امام بزرگوار ما فرمود: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است» و لذا باید قدر این نعمت بی بدیل را بدانیم و از آن بهترین استفاده را ببریم.
کد خبر: ۶۰۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹ - 21July 2023

ماه محرم عالی ترین ظرفیت اصلاح جامعه و نشر معارف دینی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی ساداتی» امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به ایام محرم اظهار داشت: ماه محرم عالی‌ترین ظرفیت اصلاح جامعه و نشر معارف دینی است همانگونه که امام بزرگوار ما فرمود : «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است » و لذا باید قدر این نعمت بی بدیل را بدانیم و از آن بهترین استفاده را ببریم.

وی افزود: مردم در ماه محرم به بهترین نحو به اقامه عزای حسینی می پردازند جوانان و نوجوانان با شور و شعف خاصی خود را در مکتب عاشورایی امام قرار می دهند و درس شجاعت و ایثار و تقوی می آموزند ، مادرانی که کودکان خود را به یاد حضرت علی اصغر(ع) نذر قیام امام زمان(عج) می کنند و به آنها عشق به اباعبدالله می آموزند ،دختران و زنانی که باحضور خود در مجالس عزای حسینی  راه پاک و دائمی عفت و حیاء و حجاب زینبی را ادامه می دهند و بانیان مجالس که با تمام وجود پای خیمه امام حسین علیه السلام ایستاده اند.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب درادامه تصریح کرد: راه امام حسین علیه‌السلام و عشق به اباعبدالله برای همیشه باقی می ماند و ما رفتنی هستیم و لذا باید همه ما به پای امام حسین علیه السلام خرج شویم و خودرا خرج امام و هیئت عزاداری ایشان کنیم نه اینکه از مجالس عزای حسینی به دنبال کسب شهرت و نام و نوا باشیم. 

وی باانتقاد از کسانی که می گویند مجالس روضه را سیاسی نکنید عنوان داشت: اصل قیام و روضه و هیئت یک حرکت سیاسی است یک نرم افزار سیاسی برای بقای اسلام بوده و خواهد بود ولذا سیاست هیئات امام حسین علیه السلام باید سیاست مبارزه با ظلم و استکبار باشد.

حجت‌الاسلام سیدساداتی اذعان داشت: مجالس و هیئات عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام باید محلی برای تربیت سربازان جبهه مقاومت باشد تا برای مبارزه و مقابله با استکبار و طاغوت آماده شوند. 

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: امام موسی صدر گفت حسینیه را حسینیه نمی دانم مگر آنکه دلاورانی را برای نبرد با دشمن اسرائیلی فارغ التححصیل کند ، و الا همه می دانیم که یزیز هم برای امام اشک ریخت و الان هم منافقین برای ایام شهادت امام عزاداری می کنند.

حجت‌الاسلام سیدساداتی در بخش دیگری از سخنان خود به اهانت صورت گرفته به ساحت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: راه قرآن ، اهل بیت و انبیاء الهی راه نجات انسان است و کسی که تحت تعلیم معارف قرآنی قرار گیرد دیگر پیرو مستکبرین و طواغیت و شهوت پرستان نخواهد شد و در برابر غیرخدا سرخم نخواهد کرد و لذا غرب در مقابل منطق قرآن که منطق هدایت بشر است کم آورده و دست به اهانت و قرآن سوزی می زند.

وی افزود: صهیونیست‌ها و سازمان جاسوسی موساد یک فرد دوملیتی مسیحی و جاسوس خود را می آورد و قرآن سوزی را با هدف آغاز و تداوم موج اهانت به قرآن از جانب افراد لاابالی و بی اعتقاددر نقاط مختلف جهان انجام می دهد.

امام جمعه سرپل ذهاب در پایان بااشاره به اهداف دیگر صهیونیست‌ها از اهانت به ساحت نورانی قرآن کریم افزود: انحراف افکار عمومی جهان از شرایط در حال انفجار سرزمینهای اشغالی ، ایجاد اختلاف مذهبی بین پیروان ادیان الهی و تشدید آن و انتقام گرفتن از قرآن و اسلام و جمهوری اسلامی ایران، چون  در بسیاری از موارد ضربه های محکمی از قرآن و مکتب اسلام خورده اند از دیگر اهداف صهیونیستها از اهانت به قرآن کریم می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار