عربستان سعودی کاردار سوئد را احضار کرد

پس از آنکه قرآن کریم بار دیگر با مجوز پلیس سوئد در استکهلم مورد اهانت قرار گرفت، عربستان سعودی کاردار سوئد را احضار کرد و یادداشت اعتراضی شدیداللحنی به وی تسلیم کرد.
کد خبر: ۶۰۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵ - 21July 2023
عربستان سعودی کاردار سوئد را احضار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه عربستان سعودی، عصر امروز (جمعه)، کاردار سوئد را احضار کرد.
 
ظهر روز پنجشنبه ۲۰ جولای، «سلوان مومیکا» شهروند عراقی‌الاصل مقیم سوئد پس از دریافت مجوز‌های لازم از پلیس سوئد، برای دومین بار طی چند هفته گذشته، اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کرد که این اقدام واکنش شدید کشور‌های اسلامی را به دنبال داشت.
 
طبق گزارش روزنامه «الریاض»، وزارت امور خارجه عربستان سعودی در واکنش به این اقدام پس از احضار کاردار سوئد یادداشت اعتراضی شدیداللحنی به وی تسلیم کرد.
 
در این یادداشت از مقامات سوئد خواسته شده به منظور جلوگیری از این اقدامات که در تضاد با آموزه‌های تمام ادیان، قوانین و پروتکل‌های بین‌المللی است، اقدامات فوری و لازم را اتخاذ نمایند.
 
ریاض که پیشتر نیز در محکومیت این اقدام بیانیه‌ای صادر کرده بود، در ادامه این بیانیه تاکید کرد هر عملی را که باعث تغذیه تنفرپراکنی دینی شود، قاطعانه رد می‌کند.
 
پلیس سوئد روز چهارشنبه (نوزدهم جولای) اعلام کرد برای برگزاری یک تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم در روز پنجشنبه مجوز صادر کرده است که در این تجمع -علی‌رغم هشدار‌های پی‌درپی کشور‌های اسلامی- قرآن کریم مجددا مورد اهانت قرار گرفت.
 
دیروز و ساعتی پیش از هتک مجدد قرآن کریم و آتش زدن پرچم عراق در مقابل سفارت این کشور در استکهلم، دولت بغداد جلسه‌ای فوری به ریاست «محمدشیاع السودانی»، نخست‌وزیر و فرمانده نیرو‌های مسلح این کشور برای بررسی اقدامات دولت سوئد تشکیل داد.
 
با تکرار این اقدام السودانی به وزارت امور خارجه دستور داد تا کاردار عراق را از سفارت این کشور در استکهلم فرا بخوانند. «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق هم خبر داد که دستور بازگشت سفیر عراق از استکهلم و اطلاعیه خروج سفیر سوئد از بغداد صادر شده است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها