رزمایش نیروی زمینی سوریه در مناطق بیابانی

نیرو‌های ارتش سوریه امروز (جمعه) در منطقه «بادیه سوریه» اقدام به برگزاری رزمایش تاکتیکی و عملیاتی کردند.
کد خبر: ۶۰۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱ - 21July 2023
رزمایش نیروی زمینی سوریه در مناطق بیابانیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع سوریه امروز (جمعه) از برگزاری رزمایش تاکتیکی و عملیاتی در منطقه «بادیه سوریه» واقع در بیابان‌های استان دیرالزور و حمص خبر داد.
 
به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه، این رزمایش چند روز به طول انجامید و در مراسم آغازین سپهپد «عبد الکریم محمود ابراهیم»، رئیس ستاد کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه و شماری از افسران ارشد ارتش این کشور حضور داشتند.
 
طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، در این رزمایش تاکتیکی و عملیاتی که با استفاده از مهمات جنگی طی چند روز برگزار شد، واحد‌های نیرو‌های زمینی و هوایی شرکت داشتند و شرایط نبرد واقعی شبیه سازی شد.
 
در بیان جزئیات این رزمایش آمده است: «پس از آتش تهیه که با حمله توپخانه، راکت اندازها، هواپیما‌ها و بالگرد‌های نظامی به مواضع و مراکز فرماندهی و انبار‌های دشمن انجام شد، حمله آغاز گشت و یگان‌های مهندسی اقدام به پیشروی کردند. پس از آن واحد‌های نظامی مواضع دشمن را منهدم کردند تا پیشروی نیرو‌های اصلی آغاز شود».
 
این رزمایش در شرایطی برگزار شد شرق سوریه چند هفته‌ای است که شاهد تنش میان روسیه و آمریکاست، از مزاحمت‌های هوایی برای یکدیگر تا استقرار نیرو‌های نیابتی و برگزاری رزمایش؛ تا جایی که اکنون برخی از مقامات نظامی آمریکایی از احتمال بروز درگیری نیابتی با روسیه در شرق سوریه به خصوص استان دیرالزور، سخن می‌گویند.
 
سپهپد «عبد الکریم محمود ابراهیم» در پایان این رزمایش، با تقدیر از نیرو‌های شرکت کننده گفت که سوریه با رهبری بشار اسد در مسیر تحکیم نقش و جایگاه عربی و منطقه‌ای و بین المللی خود قدم بر می‌دارد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار