امام جمعه شهرستان خواف:

بصیرتِ دینی و انقلابی، از شاخصه‌های بارز جامعۀ حسینی است

حجت‌الاسلام «مظاهری» با بیان اینکه بصیرتِ دینی و انقلابی از شاخصه‌های بارز جامعۀ حسینی از نگاه امام حسین (ع) است، گفت: انس و الفت با قرآن و سیره و سنت نبوی و آثار به جای مانده از اهل‌بیت (ع) بهترین معدن برای معرفت و بصیرت است.
کد خبر: ۶۰۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ - 23July 2023

بصیرتِ دینی و انقلابی، از شاخصه‌های بارز جامعۀ حسینی است به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «ابوالفضل مظاهری» امام جمعه شهرستان خواف در مراسم عزاداری مسجد و حسینیه الزهرا سلام الله علیها، اظهار داشت: هر مسلمانی که امروز به سمت کعبه نماز می‌خواند مدیون اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: ابوحنیفه نعمان ثابت بن زوطی بن ماه یا نعمان بن ثابت بن مرزبان، نسبت به اهل‌بیت (ع) ارادت و دلدادگی خاصی داشت و شاگرد امام صادق (ع) بود و جمله معروف ایشان که «لولا سنتان لهلک نعمان» یعنی اگر دو سال شاگردی امام صادق (ع) نبود، ابوحنیفه تباه می‌شد، بر این دلالت دارد.

امام جمعه خواف با بیان اینکه بصیرت یعنی شناخت کامل از ولایت، بیان داشت: از نگاه امام حسین (ع) یکی از شاخصه‌های جامعه حسینی این است که اهل این جامعه بابصیرت باشند.

وی مطرح کرد: انس و الفت با قرآن و سیره و سنت نبوی و آثار به جای مانده از اهل‌بیت علیهم السلام بهترین بستر برای کسب معرفت و بصیرت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار