استاندار کرمانشاه:

دنیای غرب به قرون وسطی و سنت کتاب سوزی برگشته است

«صحرایی» گفت: دنیای غرب که داعیه پیشرفت و تمدن را دارد به این نتیجه رسیده که به قرون وسطی و سنت کتاب سوزی برگردد و کتاب نجات بخش قرآن را بسوزاند در صورتی که ما پای اسلام ایستاده‌ایم.
کد خبر: ۶۰۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵ - 24July 2023

دنیای غرب به قرون وسطی و سنت کتاب سوزی برگشته استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمد طیب صحرایی» استاندار کرمانشاه شامگاه (یکشنبه) در ستاد اقامه نماز استان که با حضور «سید احمد زرهانی» قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد، اظهار داشت: امروزه کشورهای مدعی آزادی و حقوق بشر با تمام توان برای ضدیت با فکر و آزادگی تلاش می‌کنند، و در چنین شرایطی، آزاده بودن ارزش بسیار والاتری دارد.

وی به تشریح اتفاقات خوب قرآنی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در استان گام اول تلاش کرده‌ایم فضای فرهنگی استان را سالم و پاکیزه کنیم.

استاندار کرمانشاه از تشکیل قرارگاه قرآنی در استان کرمانشاه به یک حرکت پیشرو در کشور نام برد و گفت: با کمک مجموعه‌های عضو این قرارگاه تلاش شد در ماه مبارک رمضان یک فضای قرآنی مناسب در سطح جامعه، مساجد و منازل شکل بگیرد.

‌استاندار کرمانشاه گفت: دنیای غرب که داعیه پیشرفت و تمدن را دارد به این نتیجه رسیده که به قرون وسطی و سنت کتاب سوزی برگردد و کتاب نجات بخش قرآن را بسوزاند درصورتی که ما پای اسلام ایستاده ایم.

وی افزود: پیش از آغاز ماه محرم برنامه هایی برای تقویت فضایِ فکری، روحی و معنوی هیات‌های مذهبی برگزار و بر ضرورت پررنگ شدن جهاد تبیین تاکید شد. در گام بعدی به دنبال تجمیع این دو حوزه و تشکیل قرارگاه ثقلین در استان کرمانشاه برای پاسخگویی به نیازهای روحی و معنوی جامعه هستیم.

صحرایی ‌عنوان کرد: در ایام محرم هم بر اساس برنامه‌های منظم با حضور در بین مردم با زبان متناسب با طیف های مختلف مخاطبان، جهاد تبیین و امر به معروف و نهی از منکر و گفت‌و‌گو در دستور کار است.

وی بر ضرورت توجه بیشتر به امر تربیت در سطح کلان تاکید کرد و گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور و دیگر مجموعه ها پیشنهاد کردیم اگر خواهان تحقق اهداف تربیتی در فضای نظام جمهوری اسلامی هستیم باید جایگاه حوزه تربیتی به سطح یک معاونت‌ در وزارتخانه ها و در مجلس و قوه قضاییه ارتقاء یابد.

استاندار کرمانشاه ابراز داشت: در اولین گام یک روحانی فعال و صاحب تجربه در حوزه فرهنگ به عنوان مشاور تربیتی استاندار منصوب شد و اکنون در حال مقدمه سازی برای آغاز یک فعالیت گسترده تر در حوزه ترویج اقامه نماز در شروع مهرماه و با محوریت نوجوان و جوانان هستیم.

این مسئول به طرح ساماندهی نمازخانه های بین راهی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن ایام اربعین و حضور خیل عظیم زوار حسینی در استان، کارگروهی برای بررسی نمازخانه های بین راهی تشکیل شده و برای بازسازی و آماده سازی این مساجد در یک زمان کوتاه برنامه ریزی و اقدام می شود.

استاندار کرمانشاه از تشکیل قرارگاه قرآنی در استان به عنوان‌ یک حرکت پیشرو در کشور نام برد و متذکر شد: با کمک مجموعه های عضو این قرارگاه تلاش شد در ماه مبارک رمضان یک فضای قرآنی مناسب در سطح جامعه، مساجد و منازل شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: اقامه نماز جزو قطعیات حکومت صالحان است و همه باید با رویکرد جهادی و عالمانه برای تحقق این امر مهم و الهی تلاش کنیم.

صحرایی به ضرورت تمایز در ارزش گذاری ها میان جامعه سنتی قدیم و جامعه امروزی تاکید کرد و یادآور شد: اعمال جوانی که در جامعه‌ امروز و با وجود هجمه های مادی و معنوی غرب، نماز را برپا می کند باید با ارزش گذاری‌های خاص خود ارزیابی شود.

وی طرح ادعاهایی مبنی بر ناموفق بودن نظام اسلامی در ترویج فرهنگ اقامه نماز را غیرکارشناسی و نادرست خواند و گفت: در رژیم گذشته بسیاری از مردم به رادیو و تلویزیون دسترسی محدودی داشتند ولی امروز به برکت جمهوری اسلامی ساکنان دورترین روستاها هم به اینترنت و شبکه های اجتماعی دسترسی دارند و در معرض انبوهی از تبلیغات ضد دینی هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز فرزند خردسال، نوجوانان و جوانان ما با وجود دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و غیره، صاحب تدین و اخلاص معنوی هست و این امر دارای ارزش بسیار ویژه‌ای است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار