دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اردوکشی خیابانی مخالفان و موافقان نتانیاهو در تل‌آویو

با نزدیک شدن به زمان تعیین شده به منظور برگزاری جلسه کنست و تصویب طرح موسوم به «اصلاحات قضائی» خیابان‌های «تل‌آویو» به صحنه اردوکشی‌های خیابانی مخالفان و موافقان نتانیاهو تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۰۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴ - 24July 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- علی ترکمانی؛ هرچه قدر به زمان برگزاری جلسه کنست و تصویب طوح موسوم به اصلاحات قضائی نتانیاهو نزدیک می‌شویم شرایط و وضعیت سرزمین‌های اشغالی بحرانی‌تر و خطرناک‌تر می‌شود. در ادامه تعمیق بحران موجود در اراضی اشغالی امروز شاهد هستیم که خیابان‌های مختلف «تل‌آویو» در کنار مخالفان طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو، پذیرای هزاران طرفدار راستگرایان و موافقان این طرح اصلاحات شده است.

بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که در رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر شده است از شب گذشته و امروز صبح هزاران نفر از طرفداران نتانیاهو و حامیان طرح اصلاحات قضائی او با حضوری گسترده در خیابان‌های مختلف «تل‌آویو» حمایت و پشتیبانی خودشان را از اقدامات افراطی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تصویب طرح اصلاحات قضائی او اعلام کردند.

اردوکشی خیابانی مخالفان و موافقان نتانیاهو در تل‌آویو

اما نکته جالب در این میان اطلاعاتی است که پلیس رژیم صهیونیستی از تعداد افرادی که در این تظاهرات شرکت کردند اعلام کرده است. بر اساس اعلام پلیس تل‌آویو در این تظاهرات حمایتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر به خیابان‌های «تل‌آویو» سرازیر شدند. حضور خیابانی که برای نخستین بار و با هدف حمایت و پشتیبانی از اقدامات نتانیاهو در برابر موج اعتراضات و راهپیمایی ۲۹ هفته‌ای مخالفان او برگزار شده است.

موضوع مهم در این بین این است که طرفداران نتانیاهو در نقاط اصلی تل‌آویو دست به تظاهرات‌های حمایتی زدند. بر این اساس هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در طرفداری از راست‌گرایان و تصویب طرح موسوم به اصلاحات قضائی در خیابان کابلان تل‌آویو و ایستگاه راه‌آهن آن، دست به تظاهرات زدند.

اردوکشی خیابانی مخالفان و موافقان نتانیاهو در تل‌آویو

این در حالی است که راهپیمایی اعتراضی مخالفان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر تندرو و افراطی رژیم صهیونیستی این هفته وارد بیست و نهمین هفته خود شده است. تظاهرات‌هایی که به رغم خشونت فراوان پلیس و سرکوب شدید تظاهرات کنندگان صهیونیست متوقف نشده و همچنان ادامه دارد. ضمن اینکه هرچه که به زمان تصویب طرح «اصلاحات قضائی» نتانیاهو هم نزدیک‌تر می‌شویم بر دامنه و گستردگی این اعتراضات در حال افزوده شدن است.

موضوع دیگری که موجب شده تا دامنه اعتراضات و تظاهرات‌های صهیونیست‌های معترض به طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو روز به روز بیشتر و گسترده‌تر شود برخورد قهرآمیز و بسیار خشن پلیس رژیم صهیونیستی با تظاهرکنندکان است. این برخورد‌ها آنقدر خشونت آمیز و سرکوب کننده بود که اعتراض کشور‌های اروپایی حامی این رژیم اشغالگر و حتی مقامات کاخ سفید ازجمله «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را هم درآورده است.

اردوکشی خیابانی مخالفان و موافقان نتانیاهو در تل‌آویو

در تازه‌ترین دور اعتراضات و تظاهرات‌های صهیونیست‌ها علیه سیاست‌های قضائی نتانیاهو شاهد برگزاری اعتراض و تجمع‌های مختلفی در مقابل کنست رژیم صهیونیستی هستیم. معترضان به نتانیاهو حتی پای خود را از این میزان اعتراض فراتر گذاشته و با برپایی چادر‌هایی اقدام به انجام تحصن در برابر کنست کردند. موضوعی که نشان از این دارد که معترضان صهیونیست به هیچ عنوان برنامه و قصدی برای عقب نشینی از خواته‌ای خود ندارند و با انجام تحصن مصمم بودن خود را در مسیری که گام برمی‌دارند نشان می‌دهند.

از طرف دیگر نیز شاهد هستیم که اعتراضات فراوان و تمردهای قابل توجه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی هستیم که آنها هم نسبت به طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو به شدت معترض بوده و اعتراض خود را به این صورت نشان دادند. بر این اساس تا این لحظه آماری مبنی بر ترک خدمت نزدیک به 10 هزار نظامی منتشر شده که اعلام کردند در اعتراض به وضعیت فعلی در ارتش این کشور خدمت نخواهند کرد. ضمن اینکه تعداد قابل توجهی از خلبانان ارتش این رژیم نیز به این اعتراضات پیوسته‌اند.

اردوکشی خیابانی مخالفان و موافقان نتانیاهو در تل‌آویو

در ادامه تلاش‌های مسئولان صهیونیست جهت جلوگیری از عمیق‌ترشدن شکاف میان صهیونیست‌ها نیز، منابع عبری زبان خبر دادند که اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی امروز به محل بستری نتانیاهو در بیمارستان شیبا رفته و کمی پیش‌تر از برگزاری جلسه رأی‌دهی به طرح اصلاحات قضائی، نشستی اضطراری را با وی جهت دستیابی به راه‌حلی برای پایان‌دادن به این بحران برگزار کرده است.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که اوج اعتراضات و تظاهرات‌های صهیونیست‌های مخالف اصلاحات قضائی نتانیاهو را باید بعد از تصویب این طرح نظاره کرد. زیرا خشم و عصبانیت اصلی و واقعی صهیوینست‌ها پس از تصویب این لایحه خود را نشان خواهد داد. در حقیقت می‌توان گفت به محض اینکه طرح اصلاحات قضائی تصویب شود شاهد آغاز آشوب و درگیری‌های گسترده در اراضی اشغالی خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار