معاون اول قوه قضائیه:

قوه قضاییه در مبارزه با فساد عزم جدی دارد

حجت‌الاسلام مصدق گفت: قوه قضاییه در مبارزه با فساد عزم جدی دارد.
کد خبر: ۶۰۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ - 28July 2023

قوه قضاییه در مبارزه با فساد عزم جدی داردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد مصدق» معاون اول قوه قضائیه در جمع عزاداران حسینی اظهار داشت: ماه محرم فرصت بسیار خوبی برای تببین احکام، اصول، فروع دین و در ضمن عزاداری‌های شور و شعور است.

حجت‌الاسلام مصدق افزود: چه شد پسر پیغمبر را به شهادت رساندند، مگر نمی‌دانستنداو پسر پیغمبراست؟ تصور می‌کنید کسانی که امام حسین را شهید کردند نماز نمی‌خواندند؟ روزه نمی‌گرفتند؟ نماز شب برخی از ان‌ها ترک نمی‌شد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از مسائل مهم جامعه ما درک همین مساله است، چون تاریخ تکرار می‌شود، وی با تشریح فلسفه قیام امام حسین (ع) اظهارکرد: تحلیل نادرست این است که امام حسین می‌خواست امر به معروف و نهی از منکر کند و حکومت اسلامی تشکیل دهد، اما نمی‌دانست شهید خواهد شد.

حجت الاسلام محمد مصدق گفت: اساساً منافات ندارد، امام حسین (ع) برای احیای دین، امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، در عین حال می‌دانست شهید می‌شود.

وی اضافه کرد: همانگونه که برای امام حسین گریه می‌کنیم و جان می‌دهیم، هدف و نهضت قیام امام حسین را عمیقاً بفهیم و بدانیم او برای احیای دین خدا جام خود را فدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق با تاکید بر اینکه دین خدا هر جا متزلزل شد باید آماده باشیم.

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز اتاق مطالعه و فکر دشمن ۲۴ ساعت در حال فعالیت است و می‌خواهد روحیه ایثار و شهادت و شجاعت را بگیرد و اعتقادات ملت ایران را متزلزل کند.

وی در خصوص رویکرد قوه قضائیه در امر فساد، افزود: این قوه از مدت‌ها پیش برنامه‌های خود را در این حوزه اعلام کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق اضافه کرد: برنامه‌های قوه قضائیه در خصوص مبارزه با فساد مدون شده است و همانند سال‌های گذشته نیست، به طوری که مبتنی بر اتاق فکر بوده و برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: این قوه با جدیت، موضوع فساد را در برنامه کاری خود قرار داده و امروز هم به طور کامل در حال اجراست.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: معتقدیم همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها از قبیل پلیس، قوه قضائیه، مجریه و مقننه بر اساس قوانین و مقررات عمل می‌کنند تا امنیت و آرامش جامعه همچنان برقرار و حفظ شود.

وی در خصوص هتک حرمت به قرآن نیز گفت: این موضوع، نقطه عطفی در ارتباط با همه کشور‌هایی اسلامی است که برای مقابله جدی با این توطئه متحد خواهند شد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: یکی از برنامه‌های اساسی قوه قضائیه مبارزه جدی با فساد در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: پلیس بر اساس قوانین عمل می‌کند و در خصوص حمایت از آن مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها