مردم یمن در عاشورای حسینی به خیابان‌ها آمدند+فیلم

مردم یمن ضمن حضور گسترده در مراسم بزرگداشت عاشورای حسینی، در بیانیه‌ای تاکید کردند که عشق و دلبستگی آنان به این مکتب، یکی از نشانه‌های ایستادگی در برابر ظالمان و جنایتکاران است.
کد خبر: ۶۰۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ - 28July 2023

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، امروز جمعه، ۲۸ جولای مردم یمن به خیابان‌ها آمده و مراسم عزاداری روز عاشورا را در شهر‌هایی همچون صنعاء، اب، البیضاء، مأرب و صعده برگزار کردند.

طبق گزارش شبکه «المسیره»، در بیانیه این مراسم عاشورایی آمده است: بزرگداشت این روز یکی از نشانه‌های عشق و دلبستگی ما به امام حسین علیه السلام است. گرامیداشت عاشورا بیانگر مواضع دینی، اصولی و اخلاقی ما در برابر ظالمان و جنایتکاران است.

در ادامه بیانیه می‌خوانیم: ما به مواضع اصولی خود در قبال مسائل امت که مهمترین آن مسئله فلسطین است، پایبند هستیم. ما همه اشکال عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی توسط رژیم‌های خیانت را محکوم می‌کنیم.

مردم یمن در این بیانیه ضمن تاکید بر «ایستادگی ملی و ارزشی خود در محور جهاد و مقاومت در برابر دشمنان امت» تاکید کردند: ما سوزاندن قرآن در سوئد و دانمارک توسط لابی صهیونیستی را محکوم می‌کنیم و از امت اسلامی می‌خواهیم در قبال آن موضع گرفته و این کشور‌ها را تحریم کنند.

یمنی‌ها در این بیانیه خطاب به ائتلاف متجاوز عربی در یمن خاطرنشان کردند: به شما می‌گوییم که دست ما هنوز روی ماشه است و همچنان برای مقابله با تجاوزات نظامی و محاصره شما، در آمادگی به سر می‌بریم. فداکاری‌ها هر چقدر هم لازم باشد، ادامه خواهد یافت؛ کا نه تسلیم خواهیم شد و نه غفلت خواهیم کرد تا دشمن ملت ما را به کنترل درآورد.

این بیانیه در حالی با محوریت مسائل جهان اسلام منتشر می‌شود دولت صنعاء پیش‌تر هم از کشور‌های اسلامی خواسته بود تا کالا‌های سوئدی و دانمارکی را تحریم، و روابط سیاسی خود را با این کشور‌ها که از هتک حرکت به مقدسات اسلامی میزبانی می‌کنند، قطع کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار