سرداب شهدا در حرم امام حسین (ع) در اختیار بانوان قرار گرفت

سرداب شهدا با مساحتی بالغ بر ۵۰۰ متر امروز هم‌زمان با عاشورای حسینی در عراق بازگشایی شد. رئیس اداره توسعه حرم امام حسین (ع) می‌گوید: هدف از توسعه و افتتاح این سرداب، افزایش فضای زیارتی برای بانوان است.
کد خبر: ۶۰۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ - 29July 2023

سرداب شهدا در حرم امام حسین (ع) در اختیار بانوان قرار گرفتبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سرداب شهدا در حرم امام حسین علیه‌السلام به منطور توسعه حرم حسینی و اتصال سرداب‌های این آستان از سال گذشته بسته شده بود.

با تلاش متولیان حرم حسینی این سرداب از امروز هم‌زمان با عاشورا در عراق بازگشایی و در اختیار بانوان قرار گرفت.

عبدالحسن محمد، رئیس اداره توسعه حرم امام حسین (ع) با بیان اینکه هدف از افتتاح سرداب شهدا افزایش فضای زیارتی است، می‌گوید: سرداب شهدا با مساحتی بالغ بر ۵۰۰ متر است که در زیرزمین حرم حسینی قرار دارد.

هدف از توسعه سرداب شهدا در حرم سیدالشهدا علیه‌السلام افزایش فضای زیارتی در ایام مناسبتی به ویژه محرم و صفر است. سرداب شهدا در قسمت بانوان قرار دارد و این سرداب از قسمتی به سرداب الحجه متصل می‌شود.

به گزارش فارس، سرداب قبله با ظرفیت بالغ بر ۴ هزار زائر قرار به عنوان بزرگترین سرداب حرم حسینی به شمار می‌رود که همه سرداب‌های حرم از جمله سرداب شهدا را به سایر سرداب‌های حرم حسینی متصل می‌کند تا زائران بتوانند از زیرزمین حرم به سایر خروجی‌های حرم بروند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار