کارشناس مذهبی:

امام سجاد (ع) در تمامی ویژگی‏‌های اخلاقی برترین زمان بود

صفری گفت: برنامه سلسله موی دوست، به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) به واکاوی اندیشه‌های عقیدتی و شخصیت سیاسی - اجتماعی ایشان می‌پردازد.
کد خبر: ۶۰۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ - 30July 2023

امام سجاد (ع) در تمامی ویژگی‏‌های اخلاقی برترین زمان بودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امام سجاد (ع) فرزند بزرگوار امام حسین (ع) است که در کنار ایشان در کربلا حضور داشتند. پس از شهادت امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) به همراه اهل‌بیت امام حسین (ع) توسط لشکر عمر بن سعد اسیر شدند و در اسارت در کنار عمه بزرگوارش حضرت زینب (س) نقش مهمی در زنده نگه‌داشتن قیام امام حسین (ع) ایفا کردند. چهارمین امام شیعیان ۱۲ محرم به شهادت رسیدند.

رضا صفری تهیه‌کننده برنامه سلسلهٔ موی دوست با بیان اینکه این برنامه به واکاوی اندیشه‌های اعتقادی در ایام محرم‌الحرام می‌پردازد، در خصوص این قسمت که ویژه شهادت امام چهارم است، اظهار داشت: امام زین‌العابدین (ع) در تمامی صفات و ویژگی‏های اخلاقی برترین زمان بود، به اعتراف دشمنان در این میان شجاعت و صلابت روحی، قوت قلب، جرئت و شهامت، از کمالات بارز ایشان به شمار می‏آید و شخصیت آن حضرت چنان بود که دوست و دشمن را تحت‌تأثیر قرار می‏داد، برنامه سلسلهٔ موی دوست با بررسی این موارد به ویژگی‌های شخصیتی این امام همام می‌پردازد.

وی ادامه داد: در واقع هر ‏یک از القاب حضرت نشان‌دهنده یکی از کمالات معنوی است، ایمان، تقوی و اخلاص ایشان، بیان‌کننده اعتقاد و اعتماد ‏مردم به آن امام همام است. ‏ حتی دشمنان امام و درباریان و جاسوسان دربار اموی و مأموران جذب معنویت بی‌مانند امام بودند، و ما در این برنامه پیرو حدیث سلسله الذهب به واکاوی اندیشه‌های عقیدتی امام سجاد (ع) با هدف تبیین قول سدید، می‌پردازیم.

گفتنی است؛ برنامه سلسله موی دوست، به مناسبت شهادت امام زین‌العابدین (ع)، ۸ مرداد به تهیه‌کنندگی رضا صفری و به مدت ۳۰ دقیقه روی آنتن رادیو گفتگو می‌رود.

رادیو گفتگو روی موج fm ردیف ۱۰۳،۵ مگاهرتز و از طریق برنامه کاربردی ایران صدا قابل دریافت است، مخاطبان می‌توانند فایل متنی و آرشیو این برنامه‌ها را نیز از طریق سایت این شبکه به نشانی http://radiogoftogoo.ir دنبال کنند. همچنین برای ارتباط با برنامه سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ در دسترس مخاطبان فهیم رادیو گفتگو است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار