مراسم بزرگداشت عملیات غرور آفرین مرصاد در کرمانشاه برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد و یادواره شهدای ۱۰۴ جهادگر استان کرمانشاه امروز با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ - 30July 2023

مراسم بزرگداشت عملیات غرور آفرین مرصاد در کرمانشاه برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و یادواره شهدای ۱۰۴ جهادگر استان امروز با حضور سردار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، جمعی از مسئولان لشکری، نظامی و دولتی، خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم در محل حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم با روضه خوانی مداحی اهل بیت، حضار در رسای مظلومیت سید الشهدا (ع) و یاران باوفایش به سوگواری پرداختند و سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به سخنرانی  پرداخت.

عملیات مرصاد در تاریخ پنج مرداد ۱۳۶۷ و تنها ۶ روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط جمهوری اسلامی ایران به وقوع پیوست.

در این عملیات منافقین با حمایت‌های صدام از مرز قصرشیرین به مواضع ایران حمله کرده و در حالی که خیال می‌کردند مردم از آنها حمایت خواهند کرد با مقاومت مردم رو به رو شدند.

منافقین در این عملیات از مرز قصرشیرین وارد کشور شده به علت درگیری نیروهای ایران با حمله ارتش عراق در جنوب کشور توانستند شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، کرند و اسلام آباد غرب را تصرف کنند و بسیاری از مردم شامل زنان و کودکان را به شهادت برسانند و تا تنگه چهارزبر پیشروی کنند اما سرانجام در تنگه چهارزبر در ۳۴ کیلومتری کرمانشاه نیروهای سپاه پاسداران و ارتش با کمک هوانیروز به فرماندهی شهید صیاد شیرازی توانستند حمله آنها را متوقف کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار