در مراسم سالگرد «عملیات مرصاد» در کرمانشاه؛

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور: بی‌تفاوتی موجب عوض شدن جای حق و باطل می‌شود/ وجه اشتراک «اغتشاشات اخیر» و «عملیات مرصاد» برملا شدن چهره نفاق بود

سردار «زهرایی» با بیان اینکه بی‌تفاوتی موجب بسترسازی برای عوض کردن جای حق و باطل می‌شود، گفت: بی‌تفاوت کسی است که در کربلا می‌ماند و به بهانه‌های واهی از امام خود پشتیبانی نمی‌کند. این بی‌تفاوتی آسیب‌های بزرگی در طول تاریخ زده و از جمله باعث جریح شدن جبهه استکبار شده است.
کد خبر: ۶۰۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ - 30July 2023

بی‌تفاوتی موجب عوض شدن جای حق و باطل می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور امروز در مراسم سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد و اولین یادواره شهدای ۱۰۴ جهادگر استان کرمانشاه که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان برگزار شد، اظهار داشت: همایش جهادگران فاطمی۳، جهاد در نسل سوم و چهارم انقلاب است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اولین قاعده قرآنی و جهادی به فرموده حاج قاسم سلیمانی این است که شهید زندگی کنیم تا شهید بشویم و شهید زندگی کردن به فرموده مقام عظمای ولایت دو مولفه «اشک» و «تلاش» می‌خواهد.

وی ادامه داد: اشک یعنی ارتباط انسان با خدا، یعنی نیمه شب را قدر دانستن، یعنی برای خدا با اخلاص تمام به پا خاستن. وقتی ارتباط با خدا را تنظیم کردیم خداوند ارتباط همه ابنا بشر را با ما تنظیم می‌کند و الگوی مثال زدنی این کار سرور و سالار شهیدان است؛ وقتی با تمام اخلاص و تضرع به عبادت با خدا می‌پردازد خداوند ۱۴۰۰ سال بشر را عبد حسین (ع) کرده و این به واسطه ارتباط معنادار و صحیح آقا عبدالله با خداوند متعال است.

سردار زهرایی ادامه داد: درباره تلاش هم باید گفت تلاش در واژه‌ای به نام خدمت خلاصه می‌شود تلاش یعنی خدمت به خلق. همانطور که معمار کبیر انقلاب فرمودند بهترین راه مبارزه با استکبار خدمت صادقانه و بی منت به خلق است. دقیقا ماموریتی که بر عهده جهادگران و بسیجیان بزرگوار است بنابراین روی دیگر اشک و ارتباط با خدا ارتباط با خلق خداست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: برای «قاعده حال استمرار» بایستی حضور در روضه‌ها، عزاداری‌ها و حالات معنوی استمرار پیدا کند و این قاعده یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای جهادگران است. یکی دیگر از قواعد، قاعده زمین و زمان است که در طول تاریخ از آن عبرت‌های بسیار درس‌آموزی گرفته‌ایم و خیلی از خلا‌ها از ندانستن و عمل نکردن به این قاعده بوده است.

وی افزود: قاعده زمین و زمان می‌گوید می‌توانید موحد باشید، ولی موحد مشرک باشید، می‌توانید مومن باشید، ولی ایمان نداشته باشید مثل برخی یاران امام حسین (ع) در عاشورا که امام خود را تنها گذاشتند و علیه او بودند. دنیا، دنیای تغییرات پیاپی است و با سرعت در همه عرصه‌ها رخ می‌دهد از جمله تکنولوژی و جنگ شناختی؛ لذا نیاز است نسل جدید که، ولی و امام زمان خود را بشناسند و در رکاب او باشند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به قاعده بی‌تفاوت‌ها اشاره کرد و گفت: این قاعده بلا‌هایی بر سر حق آورده و باعث شده بسترسازی برای تحقق ظاهری و موقتی جبهه استکبار و باطل بوجود آورد اگر بخواهیم از عاشورا مثال بزنیم این است که افرادی تا شب عاشورا با امام و، ولی خود بودند، ولی روز بعد علیه امام خود، در حالیکه نمی‌دانند هر کدام از افراد می‌توانستند ورق تاریخ را برگردانند.

سردار زهرایی گفت: بی‌تفاوتی موجب بسترسازی برای عوض کردن جای حق و باطل می‌شود، باطل به خودی خود معنا و هویت ندارد در حالیکه «حق» نور و روشنایی است وقتی شما میدان را از حق‌طلبان خالی می‌کنید باطل میدان‌داری خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد، اظهار داشت: بین اغتشاشات سال گذشته و این عملیات شباهت‌هایی وجود داشت. در فتنه سال گذشته که توسط استکبار طراحی شد در جنگ ترکیبی و چند وجهی تعدادی از سلبریتی‌ها و سیاستمداران همراه با فتنه‌گران در داخل و خارج همراه شدند.

سردار زهرایی با بیان اینکه، اغتشاشات سال گذشته فتنه همه‌جانبه بود، گفت: در عملیات مرصاد و اغتشاشات خطای محاسباتی انجام شد. عده‌ای فکر می‌کردند حضور منافقین با استقبال مردم مواجه می‌شود و پیروزمندانه فاتح ایران اسلامی می‌شوند در حالیکه محاسبه دشمن غلط بود.

وی تصریح کرد: در این فتنه و در آن عملیات چهره نفاق برملا شد. در عملیات مرصاد در دهه اول انقلاب بعد از ۸ سال دفاع مقدس مردم در گلوگاه و تنگه مرصاد منافقین را نابود کردند و در فتنه سال گذشته پس از چهار دهه می‌خواستند چراغ انقلاب را خاموش کنند، اما همان فتنه به گورستان آن‌ها تبدیل شد و ثابت شد که خداوند متعال و امام زمان (عج) پشتوانه این انقلاب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار