اشغالگران آمریکایی مجددا نفت سوریه را سرقت کردند

اشغالگران آمریکایی در سوریه همچنان به سرقت منابع ملی این کشور به ویژه نفت ادامه می‌دهند به طوری که روز گذشته ۴۵ تانکر حاوی نفت سرقتی سوریه را به پایگاه‌های خود در خاک عراق منتقل کردند.
کد خبر: ۶۰۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ - 31July 2023

اشغالگران آمریکایی مجددا نفت سوریه را سرقت کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سانا، اشغالگران آمریکایی از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه، ۲ کاروان حاوی تانکر‌های نفت سرقتی از سوریه را به پایگاه‌های خود در خاک عراق منتقل کردند.

منابع محلی در حومه الیعربیه اعلام کردند که ۴۵ تانکر حاوی نفت سرقتی سوریه، طی ساعات گذشته از طریق گذرگاه المحمودیه به سمت پایگاه‌های اشغالگران در شمال عراق حرکت کردند.

آن‌ها همچنین گزارش دادند که ۵۰ کامیون دیگر نیز بعد از گذشت چند ساعت از حرکت تانکر‌های نفتی مذکور، از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید، به سمت عراق رفتند.

در حال حاضر نظامیان اشغالگر آمریکایی به صورت غیرقانونی در منطقه الجزیره سوریه مستقر بوده و با همکاری شبه نظامیان کرد سوریه دموکرات، اقدام به غارت منابع ملی این کشور و محصولات راهبردی مانند گندم و جو می‌کنند.

این نظامیان چندی قبل نیز ۳۵ تانکر حامل نفت سرقت شده از سوریه را از طریق پایانه مرزی غیرقانونی الولید در شرق حس که به پایگاه‌های خود در شمال عراق منتقل کردند.

منابع محلی در حومه یعربیه گزارش دادند که این ۳۵ تانکر در قالب کاروانی با ۱۲۰ خودرو شامل ۶۵ خودرو باری که تجهیزات نظامی استتارشده را حمل می‌کردند و ۲۰ خودرو یخچال‌دار به پایگاه‌های ارتش آمریکا در شمال عراق منتقل شده‌اند.

به گزارش این منابع، ۴ خودرو پی‌کاپ متعلق به شبه‌نظامیان قسد (وابسته به آمریکا) نیز این کاروان بزرگ را جهت تأمین امنیت، همراهی می‌کرده‌اند.

ارتش تروریست آمریکا با اشغال غیرقانونی مناطق شمالی و شمال‌شرقی سوریه شامل استان‌های دیرالزور، حس که و رقه، به چپاول منابع طبیعی این کشور از جمله چاه‌های نفت و گاز موجود در این مناطق ادامه می‌دهد.

این در حالی است که فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه، چندی پیش با اعلام این مطلب که زیان‌های بخش نفت و گاز سوریه در نتیجه جنگ بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲ به میلیارد‌ها دلار می‌رسد، خواهان جبران خسارت‌های وارده به سوریه شده بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها