در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح: قابلیت‌های عملیاتی و فنی ریزپرنده‌های وزارت دفاع افزایش می‌یابد

سردار طلایی‌نیک گفت: وزارت دفاع بر اساس نیازهای احصاشده به دنبال افزایش سطح فناوری و قابلیت‌های عملیاتی و فنی ریزپرنده‌ها در بخش‌های مختلف دفاعی و غیر دفاعی است.
کد خبر: ۶۰۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۷ - 08August 2023

سردار سرتیپ پاسدار «رضا طلایی‌نیک» سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره برنامه این وزارتخانه برای تولید ریزپرنده‌ها در سطوح مختلف اظهار داشت: موضوع افزایش سطح فناوری و قابلیت‌های عملیاتی و فنی ریزپرنده‌ها به گونه‌ای که نیاز ایران اسلامی را در بخش‌های مختلف دفاعی و غیر دفاعی بتواند تأمین کند از سوی وزارت دفاع دنبال می‌شود.

سردار طلایی‌نیک با بیان اینکه قابلیت‌های علمی، فنی و پژوهشی بالایی در وزرات دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح وجود دارد، افزود: نیاز به ریزپرنده‌ها با قابلیت‌های عملیاتی گوناگون حسب نیازی است که از سوی یگان‌های عملیاتی، پدافندی و دفاعی به ما اعلام می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع اضافه کرد: امکان به‌کارگیری ریزپرنده‌ها در بسیاری از خدمات غیرنظامی نیز وجود دارد که امروز این قابلیت فنی در برنامه‌های تحقیقاتی، فناوری و تولیدی وزارت دفاع در صنعت‌های گوناگون دنبال می‌شود.

سردار طلایی‌نیک همچنین درباره امکان افزایش برد موشک‌ها گفت: تا زمانی که نیاز جدیدی اعلام نشده باشد، ضرورتی به تولید سامانه‌هایی با برد بالاتر نیست؛ البته در صورت نیاز به افزایش برد، قابلیت فنی، تحقیقاتی و تولیدی آن در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح وجود دارد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها