در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

فرمانده هوانیروز ارتش: مزایای شبیه‌ساز‌های پرواز/ روند ساخت موتور بالگرد ملی رو به پیشرفت است

امیر سرتیپ خلبان قربانی با اشاره به همکاری هوانیروز ارتش با شرکت‌های دانش‌بنیان در ساخت موتور بالگرد ملی گفت: با تلاش متخصصان کشورمان روند رو به پیشرفتی را در این زمینه طی می‌کنیم.
کد خبر: ۶۰۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۵ - 06August 2023

فرمانده هوانیروز ارتش: بالگردهایی بومی و ملی قطعا جنگنده خواهند بود/ شبیه ساز‌ها موجب جلوگیری از بروز سوانح و کاهش هزینه‌های اضافی در نیرو‌ها می‌شوندامیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره زمان رونمایی از بالگرد‌های ملی اظهار داشت: مراحل طراحی بالگرد ملی و بومی به اتمام رسیده و در مرحله ساخت قرار دارد.

امیر سرتیپ قربانی ادامه داد: برای ساخت قسمت موتور بالگرد ملی با شرکت‌های دانش‌بنیان کار‌ها را پیش می‌بریم که قسمت اعظم کار‌های آن انجام شده است و از برنامه نیز جلوتر هستیم.

وی با بیان اینکه بالگرد‌هایی بومی و ملی قطعاً هجومی خواهند بود، افزود: ساخت بالگرد زمان‌بر است؛ اما با تلاش و همت متخصصان داخلی کار‌ها رو به پیشرفت بوده و در بازه زمانی کمتری به نتیجه خواهیم رسید.

فرمانده هوانیروز ارتش همچنین در ادامه درباره نقش شبیه‌ساز‌ها در ارتقاء عملکرد خلبانان این یگان عنوان کرد: سامانه‌های شبیه‌ساز‌ برای هر یگانی یک نعمت محسوب می‌شود.

امیر قربانی اضافه کرد: بکارگیری شبیه‌ساز‌ها موجب کاهش هزینه‌های اضافی در نیرو‌ها و جلوگیری از بروز سوانح می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه فناوری شبیه‌ساز‌های داخلی مطابق با سیستم‌های روز و هوشمند است، گفت: انواع فناوری‌های مورد نیاز برای خلبانان ایرانی در شبیه‌ساز‌ها به کار گرفته شده است و خلبانان ما از آن‌ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار