معاون امور عمرانی استاندار کردستان:

حفظ منابع طبیعی مستلزم همکاری، فرهنگ سازی و مشارکت مردمی است

حبیبی پایداری مثلث اقتصاد، اجتماع و محیط به صورت همزمان را ضروری و لازمه حرکت به سمت توسعه دانست و گفت: حفظ منابع طبیعی مستلزم همکاری همه بخش‌ها، فرهنگ سازی و مشارکت مردمی است.
کد خبر: ۶۰۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ - 01August 2023

حفظ منابع طبیعی مستلزم همکاری، فرهنگ سازی و مشارکت مردمی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «کیومرث حبیبی» معاون امور عمرانی استاندار کردستان در مراسم تجلیل از جنگل‌بانان استان کردستان که در منابع طبیعی برگزار شد، پایداری مثلث اقتصاد، اجتماع و محیط به صورت همزمان را ضروری و لازمه حرکت به سمت توسعه دانست و اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی مستلزم همکاری همه بخش‌ها، فرهنگ سازی و مشارکت مردمی است.

وی با تأکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی و احساس مسئولیت نسبت به حفظ محیط و منابع طبیعی گام برداریم، گفت: جنگلبانان با تخریب‌کنندگان عرصه‌های طبیعی در کردستان با قدرت مبارزه کرده و از انجام رسالت خود عقب‌نشینی نکنند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان ضمن قدردانی از تلاش‌های منابع طبیعی، ظابطان و دستگاه‌های قضایی، نظامی و امنیتی در حفظ مراتع و جنگل‌ها تصریح کرد: باید خود را برای دست‌اندازی بیشتر به عرصه‌های طبیعی زاگرس آماده کنیم. باید به فکر روزی باشیم که این زیست‌بوم باید برای آیندگان به میراث گذاشته شود.

وی عنوان کرد: سفره‌های جنگلی در آینده‌ای نزدیک میزبانی جمعیت خواهند بود که تاکنون از آب و هوای خاک پایدار بی‌بهره بوده‌اند.

حبیبی از جبران 7 درصدی کسری مخازن سفره‌های آب زیرزمینی مناطق شرقی استان خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه توجه به حفظ محیط و عرصه‌های طبیعی اولویت مسئولان متولی بوده و از آنان حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار