یادداشت/ روزبه قمصری

هتک حرمت به قرآن؛ نتیجه شکست دنیای غرب در پروژه اسلام هراسی

اهانت به قرآن کریم، این کتاب مقدس مسلمانان جهان که در کشور‌های اروپای غربی انجام شده را می‌توان بخشی از پروژه اسلام هراسی دنیای غرب با کارگردانی صهیونیسم جهانی دانست.
کد خبر: ۶۰۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰ - 02August 2023

قرآن سوزی بخشی از پروژه اسلام هراسی دنیای غربگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ قرآن مجید، این کتاب آسمانی دو میلیارد مسلمان جهان یگانه راهنمای سعادت و خوشبختی انسان‌ها و در کل بشریت است و پروژه اخیری که در کشور‌های اروپایی با اهانت و هتک حرمت نسبت به این کتاب مقدس مسمانان کلید خورده را می‌توان جزئی از پروژه بزرگ و استکباری اسلام هراسی دنیای غرب و صهیونیسم جهانی دانست.

در واقع پروژه جدیدی که دنیای غرب در سه کشور «سوئد»، «دانمارک» و حالا هم «نروژ» کلید زده را بر اساس اسناد و مدارک و با توجه به سابقه استعماری دنیای غرب و کلید و عداوت آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به مسلمانان و دین مبین اسلام را می‌توان بخشی از پروژه اسلام هراسی و ترویج خشونت علیه مسلمانان دانست که به صورت برنامه ریزی شده و کاملا سازمان یافته در اروپا در حال انجام است.

اگر بخواهیم نگاهی گذرا به وقایعی که در طول چند هفته اخیر در کشو‌های اروپایی علیه دین اسلام، مسلمانان و قرآن کریم افتاده نگاهی داشته باشیم باید به این موضوع توجه کنیم که نخستین هتک حرمت نسبت به قرآن مجید توسط «سلوان مومیکا» ۳۷ ساله که یک مهاجر عراقی - سوئدی بود در شهر استکهلم سوئد اتفاق افتاد. این اهانت به کتاب مقدس مسلمانان در شرایطی روی داده که این فرد هتاک نسبت به مقدسات مسلمانان از حمایت و پشتیبانی پلیس سوئد نیز برخوردار بود.

حال نکته جالب در این میان تکرار اهانت این مهاجر عراقی - سوئدی نسبت به قرآن کریم بود. او در ادامه اهانت‌های برنامه‌ریزی شده خود که کاملا مشخص است در پشت صحنه طراحی و در آستانه فرارسیدن ایام محرم اجرا شده بود، مجددا اقدام به پاره کردن صفحات قرآن و سوزاندن آن کرد. این اقدام «سلوان مومیکا» در وضعیت و شرایطی انجام شد که در هر دو مرتبه هتک حرمت قرآن توسط او جمعیت قابل توجهی از موافقان و مخالفان این اقدام در اطراف او حضور داشتند و پلیس هم از این اقدام او حمایت می‌کرد.

اما مسلمانان و مردم کشور‌های اسلامی در برابر این هتک حرمت‌ها ساکت نماندند و با برگزاری تجمع‌ها و راهپیمایی‌های اعنراضی در برابر سفارت سوئد در کشور‌های خود خشم و انزجار خودشان را نسبت به اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد ابراز کردند. حتی مردم مسلمان پا را از این هم فراتر گذاشته و خواستار اخراج سفیر سوئد در کشورشان و قطع روابط با این کشور اروپایی شدند.

ولی با توجه به اینکه برنامه‌ریزی و طراحی دقیق و جامعی توسط دست‌اندرکاران پروژه اسلام هراسی انجام شده بود علی رغم اعتراضات گسترده مسلمانان در کشور‌های اسلامی بار دیگر شاهد اهانت به قرآن و به آتش کشیدن آن بودیم. اما این بار هتک حرمت قرآن در کشور دیگری به نام دانمارک انجام شد که این نشان می‌دهد برنامه‌ریزان پروژه اسلام هراسی و نه فقط از یک کشور برای اجرای مقاصد خود استفاده کرده بودند که کشور‌های دیگری را هم برای این هدف خود درنظر گرفته بودند.

این در حالی است که پروژه اهانت به قرآن و هتک حرمت این کتاب آسمانی مسلمانان گویی پایانی نداشت، زیرا در کمال تعجب مشاهده کردیم که نروژ به عنوان سومین کشور اروپایی شاهد اهانت به قرآن کریم بود و گروهی از افراد تندرو با آتش زدن این کتاب آسمانی مسلمانان باردیگر نسبت به مقدسات مسلمانان هتک حرمت انجام دادند.

از طرف دیگر موضوعی که ماجرای خشم و عصبانیت مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان شده وجود استاندارد‌های دوگانه نسبت به بسیاری از موضوعات و مسائل در دنیای غرب است. چراکه در عین اینکه شاهد حساسیت آن‌ها نسبت به موضوعاتی، چون انکار هولوکاست، مبارزه با همجنس‌گرایی و بسیاری از موارد دیگر هستیم با بی‌تفاوتی آن‌ها پیرامون اهانت به مسلمانان، دین اسلام و مقدسات آن‌ها ازجمله قرآن کریم روبرو هستیم.

در پایان باید گفت اسلام هراسی و اهانت نسبت به ارزش‌ها و مقدسات مسلمانان موضوع تازه‌ای نیست و از گذشته تا امروز وجود داشته است. اما مسلمانان جهان اسلام بار‌ها و بار‌ها ثابت کردند که با اتحاد و همبستگی همواره توانستند در برابر این قبیل اقدامات و دسیسه‌ها ایستادگی کرده و نقشه‌های سیاه و پلید دنیای غرب را خنثی کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار