وقتی رژیم پهلوی امام خمینی را به سرنوشت شیخ فضل‌الله نوری تهدید کرد

یکی از مقامات مملکتی در رادیو صحبت‌هایی کرده بود و انتقاد‌هایی از مرحوم شیخ فضل‌الله نوری کرده بود و اینکه او را به دلیل مخالفتش با مشروطه به دار آویختند و از این صحبت‌ها. البته حدس زده می‌شد که این صحبت‌ها تهدید و تعریضی هم نسبت به امام و حوزه و روحانیت باشد.
کد خبر: ۶۰۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ - 06August 2023

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: شهید شیخ فضل‌الله نوری شخصیتی است که مورد علاقه امام خمینی بود. به روایت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی، در اواخر فروردین ۴۲، چندی بعد از واقعه فیضیه «یکی از مقامات مملکتی در رادیو صحبت‌هایی کرده بود و انتقاد‌هایی از مرحوم شیخ فضل الله نوری کرده بود و اینکه او را به دلیل مخالفتش با مشروطه به دار آویختند و از این صحبت‌ها. البته حدس زده می‌شد که این صحبت‌ها تهدید و تعریضی هم نسبت به امام و حوزه و روحانیت باشد.»

وقتی رژیم پهلوی امام خمینی را به سرنوشت شیخ فضل‌الله نوری تهدید کرد

مرحوم طاهری خرم‌آبادی درباره واکنش امام به این مصاحبه می‌گوید: در جلسه‌ای که عده‌ای نیز نشسته بودند... امام صحبت‌هایی قریب به این مضمون فرمود که ما باید شیخ فضل‌الله‌هایی داشته باشیم و شما باید یکی از آن‌ها باشید، یعنی باید آماده باشید برای بالای دار رفتن. بعد از اینکه آمدیم بیرون، مرحوم آقای کمالوند گفت: «این سید اصلاً قابل انعطاف نیست و یک ذره هم حاضر به عقب گرد و عقب نشینی نیست و از سخن و حرفش دست بر نمی‌دارد».

خاطرات آیت‌الله سید حسن طاهری خرم آبادی؛ جلد ۱؛ مرکز اسناد انقلاب اسلامی

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار