درگیری‌های شدید عناصر تحت حمایت آمریکا و ترکیه در سوریه

به دنبال وقوع درگیری‌های شدید میان شبه نظامیان وابسته به ترکیه و آمریکا در استان الحسکه سوریه تعدادی از هر دو طرف کشته شدند.
کد خبر: ۶۰۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ - 08August 2023

درگیری‌های شدید عناصر تحت حمایت آمریکا و ترکیه در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از بلدی، در جریان درگیری‌های به وقوع پیوسته میان عناصر به اصطلاح «ارتش ملی» سوریه تحت حمایت ترکیه و شبه نظامیان کرد سوریه (قسد) تحت حمایت آمریکا چند تن از عناصر دو طرف کشته و زخمی شدند.

به گزارش‌های رسانه‌ای منتشر شده این درگیری‌ها میان دو طرف در حومه استان الحسکه به وقوع پیوسته است. نیرو‌های به اصطلاح ارتش ملی قصد داشتند مانع پیشروی عناصر قسد شوند و به دنبال آن درگیری‌های خشونت باری میان دو طرف در محور العریش در نزدیکی تل تمر شمال استان الحسکه رخ داد.

شهر رأس العین و روستا‌های وابسته به استان الحسکه از سال ۲۰۱۹ تحت کنترل شبه نظامیان ارتش ملی وابسته به ترکیه بوده و به صورت پی در پی شاهد وقوع درگیری‌های شدید میان دو طرف است.

چندی قبل نیز درگیری‌های شدیدی میان شبه‌نظامیان موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» و نیروی پلیس شبه‌نظامیان «قسد»، در شهرک صور واقع در شمال دیرالزور به وقوع پیوست.

المیادین اعلام کرد که در نتیجه کشته‌شدن یکی از نیرو‌های موسوم به شورای نظامی دیرالزور، درگیری‌های این منطقه شدت یافت.

در نتیجه این رخداد، شورای نظامی دیرالزور، نیرو‌های زیادی را روانه منطقه درگیری کرد و پایگاه پلیس قسد در دیرالزور را به محاصره خود درآورد.

این منابع از اعزام یک کاروان ائتلاف آمریکایی حاضر در محدوده چاه‌های نفتی کونیکو به سمت شهرک صور جهت میانجیگری و حل‌وفصل درگیری میان شبه‌نظامیان شورای نظامی دیرالزور و شبه‌نظامیان قسد خبر دادند.

شبه‌نظامیان شورای نظامی دیرالزور از شبه‌نظامیان قسد تبعیت می‌کنند و هر دو گروه تحت حمایت ارتش اشغالگر آمریکا مناطق شرقی و شمال‌شرقی سوریه را تحت کنترل دارند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها