نماینده مجلس شورای اسلامی:

مرز خسروی بهترین مسیر برای تردد زائران عتبات عالیات است

«حیدری» گفت: مرز رسمی خسروی با زیرساخت های مناسب و مطلوب امن ترین، بهترین و راحت ترین مسیر برای تردد زائران عتبات عالیات و کربلای معلی است.
کد خبر: ۶۰۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰ - 11August 2023

مرز خسروی بهترین مسیر برای تردد زائران عتبات عالیات استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «شهریار حیدری» نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با قدردانی از تلاش‌های فعالان عرصه رسانه است، اظهار داشت: امروز زیرساخت های هیچ مرزی به اندازه مرز رسمی خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات آمادگی کامل ندارد و سایر مرزهای ما با عراق به اندازه خسروی برای زائران امکانات ندارد.

حیدری گفت: مرز رسمی خسروی با زیرساخت های مناسب و مطلوب امن ترین، بهترین و راحت ترین مسیر برای تردد زائران عتبات عالیات و کربلای معلی است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز استان دیاله عراق به واسطه حضور نیروهای امنیتی عراق از امن ترین استان های عراق است و تمام مقرهای گروهک های مخالف و معاند همه تحت رصد و شناسایی شده و از همین جا اعلام می کنم بهترین و راحت ترین مرز برای تردد عتبات عالیات مرز رسمی خسروی است.

وی گفت: از همه ملت مسلمان ایران دعوت می کنم که از مرز خسروی عازم عتبات عالیات شوند چون این مرز زیرساخت ها و امکانات زیادی دارد و اکنون از آماده ترین مرزها برای تردد زائران است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در پوشش اخبار و رویدادها و واقعیات جامعه، گفت: جایگاه مطبوعات و خبرنگاران در سیاست های نظام و نقش آن ها در تبیین سیاست های جمهوری اسلامی نسبت به تمام خبرنگاران دیگر کشورها بی بدیل است و با وجود مسایل و مشکلات فراوان در راستای اعتلای سیاست های نظام تلاش می کنند و با بزرگترین امپراطوری های رسانه ای معاندان و دشمنان این آب و خاک مقابله می کنند.

حیدری در ادامه با اشاره به لایحه ۲ فوریتی سامان دهی معیشت مرزنشینان و کولبری گفت: با تصویب و عملیاتی شدن این لایحه شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، ثلاث باباجانی و پاوه از این طرح برخوردار می شوند که اکنون در مرحله اصلاح قرار دارد و پس از اصلاح به کمیسیون مربوطه خواهد رفت و پس از رفع ایرادهای وارده تا هفته دیگر قرار است در صحن علنی مجلس مطرح شود که این کار ماندگاری خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین برابر کل هفت منطقه آزاد جدید قدرت مانور از نظر جایگاه ژیوپولوتیکی در منطقه دارد، گفت: مرزهای ما آینده خوبی دارد و منطقه آزاد اثر خوبی برای رونق استان کرمانشاه دارد که از هم اکنون سرمایه گذارانی از سوریه، آلمان و عراق با مشارکت ایرانی ها اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری در این منطقه کرده اند و هم اکنون نیز طرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مرز سومار نیز یکی از مرزهای ما است که سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ کامیون از مواکب خدماتی به زائران اربعین از این مرز عازم عراق شدند و قرار است سال آینده با توسعه زیرساخت ها و احداث مسیر تردد زائران شاهد تردد زوار نیز از این مرز باشیم.

وی از اتمام طرح گاز رسانی به روستاهای سرپل ذهاب تا مهرماه خبر داد و گفت: اکنون ۸۵ درصد روستاهای سرپل ذهاب از نعمت گاز برخوردارند و گیلانغرب نیز اکنون یکی از شهرستان های سبز به لحاظ برخورداری از نعمت گاز است ضمن اینکه رفع مشکلات آب شرب مناطق غربی استان در دستور کار است.

حیدری گفت: در حوزه آبرسانی و راه سازی و روکش آسفالت مناطق غربی کرمانشاه کارهای خوبی صورت گرفته و در حوزه سامانه گرمسیری نیز اکنون ۱۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی سرپل ذهاب تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند که قرار است اراضی جامانده نیز از این نعمت برخوردار شوند و با مشروب شدن ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان قصرشیرین نیز از محل سامانه گرمسیری شاهد انقلابی در زمینه کشاورزی در منطقه خواهیم بود.

در این جلسه خبرنگاران و فعالان مجازی به بیان دغدغه های خود و مسایل و مشکلات شهرستان پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار