جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) در گفت‌وگو با دفاع‌‌پرس:

برپایی موکب درمانی در جوار خیمه‌گاه/ مسئولیت درمان زائران حرم حضرت علی (ع) با پزشکان دانشگاه بقیةالله (عج) است

دکتر «متولیان» با اشاره به برپایی موکب درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) در کربلا گفت: امسال مسئولیت درمان زائران حرم حضرت علی (ع) در ایام اربعین با پزشکان این دانشگاه است.
کد خبر: ۶۰۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۳ - 14August 2023

مسئولیت درمان زائران حرم حضرت علی (ع) با پزشکان دانشگاه بقیه الله (عج) است/ برپایی موکب درمانی پشت خیمه گاه در کربلاسردار دکتر «ابراهیم متولیان» جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره تمهیدات پیش‌بینی شده از سوی این دانشگاه برای خدمت‌رسانی در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) چندین سال است که در مراسم اربعین حسینی (ع) مشارکت و حضور فعال دارند؛ به عبارت دیگر هم از جنبه فرهنگی و دانشجویی و هم از جهت حضور خانواده‌های کارکنان دانشگاه و نیز ارائه خدمات درمانی به زوار امام حسین (ع)، حضور می‌یابند که به‌عنوان مثال، امسال ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) از دهم تا بیست و پنجم صفر برای شرکت در مراسم اربعین به عراق اعزام می‌شوند و در طول مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا به درمان سرپایی زائران می‌پردازند.

سردار متولیان با بیان اینکه خانواده ۵۰ تن از کارکنان دانشگاه نیز با هزینه‌های شخصی، ولی با تسهیل‌گری دانشگاه برای اربعین اعزام می‌شوند، افزود: علاوه بر این اقدامات، درمانگاه (موکب) بزرگی هم در صحن حضرت زهرا (س) نجف اشرف، باب‌القبله و شیخ طوسی با استفاده از عتبه علوی داریم؛ زیرا امسال درمان زائران حرم حضرت علی (ع) در ایام اربعین به عهده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) است؛ به همین جهت کادر درمان این موکب یا درمانگاه طی سه مرحله اعزام می‌شوند تا از ۲۷ مرداد الی ۲۵ شهریور به ارائه خدمات درمانی بپردازند.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) ادامه داد: همچنین در ایام اربعین پیش روی بیمارستان ۵۰ تختخوابی را در کربلا در اختیار گرفتیم که شامل متخصصان جراحی مردان و زنان، اتاق عمل و ... می‌شود؛ از سوی دیگر موکب درمانی امام حسن مجتبی (ع) را هم داریم که در پشت خیمه‌گاه در کربلا مستقر است و به‌صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمات می‌پردازد؛ البته برای ارئه خدمات بهتر دارو، امکانات و تجهیزات لازم درمانی مانند دستگاه نوار قلب، ساکشن و... را هم برای ایام اربعین به عراق منتقل می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هزینه‌های این اقدامات توسط اشخاص، خیّرین، شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی تأمین می‌شود، گفت: در مراکز درمانی که برای مراسم اربعین توسط این دانشگاه پیش‌بینی شده است، یونیت‌های دندان‌پزشکی هم داریم؛ در این رابطه هرچند هلال احمر و گروه‌های جهادی فعالیتی ندارند، اما ما با استقرار یونیت‌های سیار دندانپزشکی خدمات سرپایی و ابتدایی دندان‌پزشکی را هم ارائه می‌کنیم.

سردار متولیان با اشاره به حضور ۲۰ تن از اعضای دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) در محدوده عمود ۵۳۸ برای ارائه خدمات درمانی به زائران، عنوان کرد: خیلی از دانشجویان و کادر پزشکی و درمانی این دانشگاه برای حضور در موکب‌های درمانی داوطلب شدند که به دلیل تعداد بالای متقاضیان، قرعه‌کشی بین آن‌ها صورت گرفت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار