رئیس ستاد توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌های شهر تهران:

ساماندهی تشکل‌های مردمی در اولویت قرار گیرد/ مشارکت اجتماعی، مهمترین سرمایه ملی و نیاز جامعه است

چمران گفت: مشارکت اجتماعی در شرایط فعلی جامعه، مهمترین سرمایه ملی و نیاز جامعه ماست.
کد خبر: ۶۰۹۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ - 13August 2023

ساماندهی تشکل های مردمی در اولویت قرار گیرد/ مشارکت اجتماعی، مهمترین سرمایه ملی و نیاز جامعه استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سید احمد علوی» رئیس ستاد توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌های شهر تهران، طی نطقی به مناسبت ۲۲ مردادماه روز تشکل‌های مردمی و مشارکت اجتماعی در صد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: امروز روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی در تقویم ملی است و ستاد سمن‌های شهر تهران با محوریت شعار «مشارکت اجتماعی، سرمایه ملی» ویژه برنامه‌های این هفته را برگزار می‌کند.

علوی افزود: بر این نکته باید دائماً تاکید کرد که مشارکت اجتماعی در شرایط فعلی جامعه، مهمترین سرمایه ملی و نیاز جامعه ماست. عامل سازماندهی و بسیج سرمایه اجتماعی هم به تعبیر مقام معظم رهبری (مد ظله) حلقه‌های میانی یعنی تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی هستند.

به گفته رئیس ستاد توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌های شهر تهران، بر اساس این باور مدیریت شهری تهران هم به عنوان یک نهاد اجتماعی در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود مشارکت شهروندان و سرمایه اجتماعی را مورد توجه جدی قرار دهد. امروز تشکل‌های مرم نهاد از ما به عنوان نمایندگان خود و مقرره‌گذاران شهر تهران انتظاراتی دارند.

وی به اهم مطالباتی که در تعامل و گفت‌وگو با نمایندگان این تشکل‌ها به دست آمده است؛ اشاره و تصریح کرد: تدوین و تنظیم طرح حمایت و توان افزایی تشکل‌های مردمی در حوزه مدیریت شهری و در اختیار گذاشتن ظرفیت‌ها و لجستیک شهرداری (فضای فیزیکی) برای فعالیت تشکل‌ها و تعیین کرسی‌های حقوقی برای نقش آفرینی تشکل‌ها در حوزه تصمیم سازی آنان از جمله بررسی طرح‌ها و لوایح در کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی و صحن شورای اسلامی شهر تهران و فراهم آمدن امکان دیده بانی و ارائه گزارش‌های مردمی به شورای اسلامی شهر تهران از جمله آنان است.

عضو شواری اسلامی شهر تهران احصاء پروژه‌ها و برنامه‌های قابل واگذاری به تشکل‌ها از طرف مدیریت شهری و اعلان عمومی آن، حمایت از تشکیل پارلمان تشکل‌های فعال در حوزه مدیریت شهری و اختصاص منابع لازم برای ایجاد اولین مرکز توانمند سازی تشکل‌ها و گروه‌های جهادی در حوزه مدیریت شهری و برگزاری دوره آموزشی از دیگر مواردی دانست که درگفت و تو و تعامل با نمایندگان تشکل‌های مردمی به دست آمده است.

وی گفت: با مراجع مربوطه برای رسمیت یافتن مدیریت شهری به‌عنوان نهاد مرجع اعطای مجوز فعالیت سمن‌های تخصصی در موضوعات مرتبط با مدیریت شهری پیگیری و مذاکره کردیم و شهرداری تهران در حوزه گفتمان سازی و شبکه سازی و هوشمند سازی و توانمند سازی تشکل‌های مردمی با مشارکت ستاد سمن‌ها همراهی و اهتمام خوبی داشت.

علوی خاطرنشان کرد: تعیین سازو کار‌های حقوقی و مالی برای فعالیت بیشتر تشکل ا در حوزه‌های عملیاتی و فعالیت‌های اجرایی از طریق تدوین و تصویب نظامنامه مشارکت تشکل‌ها و حوزه مدیریت شهری و حمایت از ایجاد یک رسانه جامع در حوزه تشکل‌های مردمی و ایجاد اندیشکده و خانه تشکل‌ها در سطح تهران از دیگر این موارد است.

رئیس ستاد توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌های شهر تهران خاطرنشان کرد: اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شورای انقلابی بار ما را در قبال مردم، گروه‌های مردمی و جهادی سنگین کرده است، اگر امروز این مناسبت و این فرصت صحبت را به بیان کاستی و مطالبات اختصاص دادم بنا به تعهدی است که به عنوان نماینده شما عزیزان در ستاد حمایت و توان افزایی سمن‌ها و در صف اول تماس مدیریت شهری با تشکل‌ها بر عهده گرفته ام.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در این فرصت پس از گذشت بیش از ۱۵ سال از تأسیس این ستاد در شورای اسلامی شهر تهران از همه عزیزان تقاضا می‌کنم همه با هم و با کمک مدیران شهری با یک عظم جهادی ساماندهی مسائل تشکل‌های مردمی را در اولویت قرار دهیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار