رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خبرداد:

ثبت نام ۱۰۵۸ نفر برای انتخابات مجلس در کرمانشاه/ ۱۳ درصد ثبت‌نام کنندگان زن هستند

«شعبانی» از پیش ثبت نام ۱۰۵۸ نفر برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ - 16August 2023

ثبت نام ۱۰۵۸ نفر برای انتخابات مجلس در کرمانشاه/ ۱۳ درصد ثبت‌نام کنندگان زن هستندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «علی شعبانی» معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه امروز در نشست خبری امروز با اشاره به اتمام مهلت پیش ثبت نام انتخابات مجلس در تاریخ ۲۲ مرداد ماه اظهار داشت: در این مرحله ۱۰۵۸ نفر در استان کرمانشاه ثبت نام کردند و از این تعداد ۹۲۳ مرد و ۱۳۵ نفر زن هستند و این یعنی ۱۳ درصد ثبت نامی ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به وجود شش حوزه انتخابیه در استان گفت: در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۵۴۳ نفر شامل ۴۵۲ مرد و ۹۱ زن، در حوزه اسلام آبادغرب و دالاهو ۱۲۶ نفر شامل ۱۱۵ مرد و یازده زن، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ۱۲۰ نفر شامل ۱۱۲ مرد و هشت زن، حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر ۹۵ نفر شامل ۸۸ مرد و هفت زن، حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین ۹۴ نفر شامل ۸۱ مرد و ۱۳ زن و در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی ۸۰ نفر شامل ۷۵ مرد و پنج زن ثبت نام کردند.

شعبانی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان ۱۵ نفر دارای مدرک کاردانی، ۱۱۹ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۷۰۲ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۸۸ نفر دارای مدرک دکترای و ۳۴ نفر دارای مدرک حوزوی هستند.

وی با اشاره به جوانگرایی بالای این دوره ثبت نامی ها گفت: از ۱۰۵۸ نفری که پیش ثبت نام کرده اند، ۱۶۸ نفر در رنج سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۱۶ نفر در رنج سنی ۳۵ تا ۴۰ سال، ۲۰۸ نفر در رنج سنی ۴۰ تا ۴۵ سال، ۱۵۲ نفر در رنج سنی ۴۵ تا ۵۰ سال، ۱۴۹ نفر در رنج سنی ۵۰ تا ۵۵ سال، ۹۵ نفر در رنج سنی ۵۵ تا ۶۰ سال، ۵۷ نفر در رنج سنی ۶۰ تا ۶۵ سال، ۱۲ نفر در رنج سنی ۶۵ تا ۷۰ سال و یک نفر در رنج سنی ۷۰ تا ۷۵ سال قرار دارد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: شرط سنی اعلام شده برای شرکت در انتخابات مجلس، ۳۰ تا ۷۵ سال بوده که افراد ثبت نام شده این رنج سنی را رعایت کرده اند.

وی افزود: با انجام مرحله پیش ثبت نام، دستگاه های مربوطه از جمله ثبت احوال، وزارت علوم و... کار بررسی مدارک را انجام می‌دهند و در صورت تایید در نهایت برای افراد گواهی تایید و کد رهگیری صادر می‌شود.

شعبانی گفت: انجام مرحله پیش ثبت نام موجب می‌شود افرادی که شرایط اولیه را نداشته و یا نقص مدرک دارند، در این مرحله غربالگری شوند و تنها افراد واجد شرایط به مرحله ثبت نام نهایی راه یابند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: بررسی مدارک و صدور گواهی تاییدیه حدود ۴۵ روز زمان می‌برد و پس از آن تا ۲۴ ساعت قبل از شروع ثبت نام نهایی در تاریخ ۲۷ مهر ماه افراد فرصت اعتراض دارند.

وی تصریح کرد: در ثبت نام نهایی، افرادی که ثبت نام اولیه آنها تایید و گواهی تاییدیه و کد رهگیری دریافت کرده اند، تنها باید این کد را بارگذاری کرده و نیازی به ثبت اطلاعات تکراری نیست و درمرحله ثبت نام نهایی کار بررسی صلاحیت افراد توسط نهادهای نظارتی و امنیتی انجام می شود.

شعبانی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس در بحث قانونگذاری گفت: انتخاب درست نمایندگان ملت موجب می شود ما مجلس قوی و متخصصی داشته باشیم.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: مجلس به تمام حوزه های تخصصی نیاز دارد و امیدواریم مردم با بصیرت، با انتخاب افراد متخصص و کارآمد به داشتن یک مجلس کارآمد کمک کنند.

شعبانی به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن این دوره انتخابات اشاره کرد و افزود: این تلاش خود موید این است که مردم ایران با انتخاب خودشان سرنوشتشان را رقم می زنند و برخلاف بسیاری کشورهای دیگر اجباری برای شرکت در انتخابات ندارند و همین است که دشمن شبانه روز تلاش می کند مردم پای صندوق نروند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که یک انتخابات امن، سالم، با مشارکت بالا و رقابتی را رقم بزنیم و همه برای این مهم تلاش می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار