دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

خودزنی سوئد با سریال بی‌پایان اهانت‌ به قرآن کریم

«سلوان مومیکا» سوئدی عراقی الاصل برای چندین بار با حمایت دولت و پلیس این کشور دست به اهانت و هتک حرمت قرآن کریم زد تا باردیگر استاندارد‌های دوگانه غرب پیرامون آزادی بیان و نقض مقدسات ادیان الهی را به نمایش بگذارد.
کد خبر: ۶۱۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 19August 2023

سریال بی‌پایان اهانت‌های به قرآن در سوئدمهدی اصغری؛ گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رسانه‌های سوئد روز گذشته مجددا در اخبار و گزارش‌های خود خبر دادند که «سلوان مومیکا» سوئدی عراقی الاصل برای چندین بار با حمایت دولت و پلیس این کشور در استکهلم پایتخت این کشور دست به اهانت و هتک حرمت قرآن کریم زده است. البته تفاوتی که اقدام روز گذشته این پناهجوری عراقی الاصل نسبت به اقدامات گذشته او داشت این بود که «مومیکا» امروز در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران نسخه‌های قرآن مجید را آتش زده است.

حال برای درک فهم بهتر تداوم اهانت به قرآن کریم، باید از پشتیبانی دولت و پلیس سوئد غافل نشد. زیرا اگر نبود این میزان و سطح حمایت از عامل و عاملان هتک حرمت قرآن مجید شاید بعد از نخستین بار و در خوش‌بینانه‌ترین حالت دومین بار اهانت به این کتاب آسمانی مسلمانان جهان با برخوردی که مسلمانان ساکن کشور سوئد با او انجام می‌دادند شاید دیگر شاهد این اتفاق ناگوار نبودیم.

از طرف دیگر علی‌رغم تظاهرات‌ها و اعتراظات گسترده‌ای که در کشور‌های اسلامی و در میان مسلمانان جهان شاهد بودیم، همچنان تداوم اهانت به قرآن کریم و هتک حرمت این کتاب آسمانی مسلمانان را نظاره‌گر هستیم. زیرا بی‌شک علت و علل اصلی ادامه پیدا کردن جسارت به قرآن مجید حمایت‌های گسترده و پشتیبانی‌های همه جانبه دولت سوئد و سایر دولت‌های کشور‌های اروپایی از این اقدام نادرست و غیرانسانی است.

موضوع مهم و قابل توجه دیگر این است که میزان و سطح این حمایت و پشتیبانی‌ها آنقدر وسیع و گسترده بوده که افرادی همچون «سلوان مومیکا» با اطمینان خاطر فراوانی که از امنیت خود پیدا کردند روند اهانت به قرآن کریم را با توجه به تمامی فشار‌هایی که توسط مسلمانان سوئد و جهان به آن‌ها وارد می‌شود را همچنان ادامه می‌دهند. ضمن اینکه با توجه به این روندی که شاهد آن هستیم گویا خط پایانی برای هتک حرمت قرآن در سوئد وجود ندارد.

حال اگر به چگونگی و روند اهانت به قرآن کریم توجه کنیم مشاهده می‌کنیم که بعد از چند نوبت هتک حرمت این کتاب آسمانی مسلمانان در سوئد، کشور دانمارک هم به این جریان پیوست و در چند نوبت هم شاهد اهانت به قرآن کریم نیز در این کشور هستیم. روندی که با توجه به حمایت و پشتیبانی دولت سوئد و دانمارک به نظر می‌رسد همچنان ادامه داشته باشد.

اما آن چیزی که پیرامون اهانت به قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان محل تعجب بوده و جای سوال دارد حمایت و پشتیبانی پلیس سوئد از این اقدام ضد دینی است. این پشتیبان‌ها به قدری قابل توجه و چشمگیر بوده که همانگونه که در اخبار و گزارش‌های مربوط به هتک حرمت قرآن آمده، اقدام عامل و یا عاملان این اقدام با قرنطینه کردن محل این اقدام توسط پلیس و تامین امنیت کامل افراد اهانت کننده همچون «سلوان مومیکا» همراه بوده است.

موضوع جالبی که در جریان آخرین اهانت به قرآن مجید در شهر استکهلم سوئد روی داد این بود که در زمان هتک حرمت این کتاب آسمانی مسلمانان یک زن مسلمان تلاش کرد تا با استفاده از کپسول اتش نشانی قرآن آتش گرفته را خاموش کند که این اقدام او با واکنش پلیس عجیب و تامل برانگیز پلیس سوئد روبرو شد و آن‌ها با ادعای برهم زدن نظم عمومی این زن مسلمان را بازداشت کردند.

در حقیقت می‌توان گفت در حال حاضر جهان اسلام در جریان اجرای پروژه اسلام هراسی دنیای غرب و صهیونیسم جهانی با دور جدیدی از اهانت و هتک حرمت به دین مبین اسلام و مقدسات مسلمانان روبرو شده است و بر همین اساس هم بر تمامی مسلمانان و حاکمان کشور‌های اسلامی واجب است جواب قاطع و محکمی به این اقدام دنیای غرب بدهند.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که به نظر می‌رسد روند هتک حرمت کتاب آسمانی مسلمانان در حال سرایت و گسترش به کشور‌های دیگر شمال اروپا است و اگر کشور‌های اسلامی از طریق راه‌های دیپلماتیک اقدام قاطع و تاثیرگذازی را انجام ندهند باید همچنان شاهد به آتش کشیدن قرآن مجید در این کشور‌ها باشیم. ضمن اینکه اگر این روند اهانت به قرآن پایانی نداشته باشد درکنار عادی‌سازی شدن روند هتک حرمت قرآن کریم باید شاهد گسترش سایر ابعاد حمله به دین مبین اسلام را نیز باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار