در پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت سالروز کودتای ۲۸ مرداد آمد؛

کودتای ۲۸ مرداد نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست

سردار «غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام با صدور پیامی به مناسبت سالروز کودتای ننگین انگلیسی _ آمریکایی ۲۸ مرداد، آمریکا را غیرقابل اعتماد دانست.
کد خبر: ۶۱۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱ - 19August 2023

کودتای ۲۸ مرداد نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «سید هاشم غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام با صدور پیامی به مناسبت سالگرد کودتای ۲۸ مرداد، این کودتا را سرمنشأ بسیاری از حوادث تلخ دانست.

در این پیام آمده است:

کودتای ۲۸ مرداد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌ساز‌ترین حوادث سیاسی تاریخ معاصر کشورمان سرمنشاء بسیاری از حوادث تلخ تاریخی این سرزمین به حساب می‌آید، چرخش و انتقال قدرت صورت گرفته در این کودتا نمونه دیگری از تلاش استعمار خارجی به مدد استبداد داخلی برای محروم‌ساختن ملت و کشور ایران از سه مولفه الهام‌گرفته از آموزه‌های دینی، یعنی استقلال، آزادی و کرامت انسانی است.

همواره در طول تاریخ با توجه به منطقه سوق‌الجیشی ایران دولت‌های استکباری درصدد تسلط بر کشورمان بودند و همیشه برای رسیدن به این خواسته نامشروع خود از هیچ توطئه‌ای فروگذاری نکردند. دولت انگلیس هم پس از ملی شدن صنعت نفت به جهت از دست دادن یکی از منابع عمده ارزی خود لحظه‌ای از توطئه علیه دولت مصدق دست برنداشت و در این راه به نتیجه کودتا رسید تا با سرنگونی مصدق به امیال نامشروع خود دست یابد و عاقبت در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با همدستی آمریکا و دیگر چپاولگران استکبار توانست حکومت مصدق را سرنگون کند.

دولت‌های استکباری از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، همواره با دسیسه‌های گوناگون درصدد به دست آوردن امتیاز بوده تا بتوانند خواسته‌های خود را بر ایران اسلامی تحمیل کنند ولی مردم دریادل و نستوه کشورمان با توکل بر خداوند، توانسته‌اند بر تمامی توطئه‌ها و حرکت‌های غیرانسانی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار فائق آیند. ملت ایران در همه صحنه‌های سرنوشت‌ساز پس از انقلاب اسلامی حضوری شکوهمندانه و بصیرانه داشته‌اند و تا رسیدن به پیروزی نهایی و به اهتزاز درآوردن پرچم عزت اسلام ناب محمدی توسط حضرت بقیه‌الله الاعظم عجل الله تعالی در کنار رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای لحظه‌ای از پای نخواهند نشست و جنایاتی همچون حادثه تروریستی شاهچراغ که به سرکردگی آمریکای زخم خورده و کینه‌توز حمایت و پشتیبانی می‌شود ملت ایران را مستحکم‌تر و منسجم‌تر خواهد کرد.

ملت بزرگ ایران اسلامی با رهبری رهبر حکیم و فرزانه‌ی خود کید دشمنان این نظام و انقلاب را به خودشان برخواهد گرداند و با الهام از ماجرای کودتای ۲۸ مرداد هیچگاه به آمریکا اعتماد نخواهد کرد چرا که آمریکا نشان داده قابل اعتماد نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار