معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش:

تجهیز یگان‌های پدافندی به رادار‌های تاکتیکی سنگین/ ارتقای سلاح‌های بومی راهبرد اصلی نیروی پدافند هوایی است

امیر سرتیپ دوم خوش‌قلب گفت: ارتقای سامانه‌های بومی در چرخه عملیاتی مناطق و گروه‌های پدافندی راهبرد اصلی نیروی پدافند هوایی ارتش است.
کد خبر: ۶۱۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ - 20August 2023

امیر سرتیپ دوم خوش‌قلببه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «محمد یوسفی خوش‌قلب» معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، در جمع فرماندهان و کارکنان منطقه پدافند هوایی شمال شرق، اظهار داشت: رادار‌های پیشرفته پدافند هوایی ارتش تمامی تحرکات پرنده‌ها و ریزپرنده‌ها را در هر سطح مقطع راداری فراتر از مرز‌های هوایی کشورمان رصد می‌کند.

امیر یوسفی خوش‌قلب با اشاره به تحرک بالا، دقت و سرعت عمل سامانه سلاح‌های پدافندی در ارتفاع بلند و متوسط، گفت: راهبرد پدافند در مواجهه با تهدیدات در حال رشد و ارتقاست.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه ارتقای سامانه‌های بومی در چرخه عملیاتی مناطق و گروه‌های پدافندی راهبرد اصلی پدافند ارتش است، افزود: صیانت شبانه‎روزی از مرز‌های هوایی کشورمان توسط مرزبانان هوایی غیور کشورمان اجازه ورود بدون مجوز به هیچ پرنده‌ای را نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: یقیناً پیشرفت همه‌جانبه در بدنه پدافند هوایی موجب ارتقای تحسین‌برانگیز این نیرو در زمینه علوم پدافندی شده است و همزمان سامانه‌های راداری، موشکی و پهپادی به‌دست توانمند متخصصین در حال به‌روزرسانی و ارتقاست.

امیر خوش‌قلب گفت: تجهیز یگان‌های پدافندی به رادار‌های تاکتیکی سنگین در اجرای مأموریت‌ها موجب شده است که در زمینه رصد، کشف، شناسایی و مقابله با تهدیدات متصور به رشد و پیشرفتی تحسین‌برانگیز دست پیدا کند و به تبع این پیشرفت و رشد روزافزون، توان دفاعی و بازدارندگی دفاعی کشورمان را بیش از پیش ارتقا داده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها