«شکست در بازی طولانی» به چاپ سوم رسید

چاپ سوم کتاب «شکست در بازی طولانی» از تولیدات انتشارات موسسه ایران روانه بازار شد.
کد خبر: ۶۱۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱ - 21August 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «شکست در بازی طولانی» نام یکی از تولیدات پرفروش انتشارات موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران است که در ۳۳۵ صفحه و در قطع رقعی برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ وارد بازار نشر شده و توانست مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.

یکی از نقاط قوت «شکست در بازی طولانی» را شاید بتوان مورد توجه بودن این کتاب در محافل سیاسی، بین‌المللی و چهره‌های فعال در این حوزه‌ها دانست که باعث شده این کتاب در مدتی کمتر از یک سال به چاپ سوم برسد.

کتاب «شکست در بازی طولانی» نوشته «فیلیپ گوردون» از معاونین رئیس جمهور اسبق آمریکا باراک اوباما، اعتراف‌‎ نامه‌ای مهم از سوی یک شخصیت سیاسی این کشور محسوب می‌شود که پشت پرده نوع سیاست‌ورزی این کشور را بیش از پیش بر ملا می‌سازد.

این کتاب به تلاش‌های ایالات متحده برای دخالت در تغییر رژیم و حکومت‌ها در خاورمیانه، از دهه‌های گذشته تا امروز می‌پردازد. نویسنده کتاب با پرداختن به سیاست‌ها و دخالت‌های آمریکا در تغییر رژیم کشورهایی، چون عراق، سوریه، لیبی، ایران و... به بررسی تأثیر این دخالت‌ها در کشور‌های مذبور پرداخته است.

«گوردون» که خود نزدیک به سه دهه در سمت‌های مختلفی، چون هماهنگ‌کنندۀ کاخ سفید در امور خاورمیانه در مقام تحلیل‌گر و سیاست‌گذار نقش داشته و با اهداف سران ایالات متحده در سرنگونی نظام‌های سیاسی غیر‌همسو با منافع آمریکا موافق است، به نقد راهبرد‌های دولت‌های مختلف ایالات متحدۀ آمریکا در پیشبرد این سیاست‌ها می‌پردازد.

به گفته بسیاری از تحلیلگران این کتاب از آن رو قابل توجه است که یکی از مقامات مهم آمریکایی در زمینۀ سیاست‌گذاری‌های این کشور در خاورمیانه، به روشنی به بازگویی دخالت‌های آن کشور در سرنگونی نظام‌های سیاسی و دولت‌های خاورمیانه می‌پردازد و می‌تواند برای گروه‌ها و افرادی که معمولاً توجه چندانی به سیاست‌های مداخله‌جویانۀ آمریکا در کشور‌های منطقه ندارند، روشنگر باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از طریق سایت انتشارات موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به نشانی «ketabir.com» تهیه نمایند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها