فرمانده نیروی زمینی سپاه اعلام کرد؛

آمادگی نیروی زمینی سپاه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

سردار سرتیپ «پاکپور» گفت: نیروی زمینی سپاه در تمام مبادی ورودی و خروجی کشور آمادگی خدمات‌رسانی به زائران اربعین را دارد.
کد خبر: ۶۱۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ - 23August 2023

آمادگی نیروی زمینی سپاه برای خدمت به زائران اربعینبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی، از آمادگی این نیرو برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در تمامی مبادی ورودی و خروجی کشور خبر داد و اظهار داشت: امروز شاهد امنیت پایدار در مرز‌ها هستیم و مرزنشینان در کنار نیرو‌های مسلح نقش مهمی در تأمین امنیت مرز‌های کشور دارند. در سایه این امنیت پایدار در مرزها، نیروی زمینی سپاه در تمام مبادی ورودی و خروجی کشور آمادگی خدمات‌رسانی به زائران اربعین را دارد.

سردار پاکپور افزود: در مرز‌های باشماق کردستان و تمرچین آذربایجان غربی با بسیج تمامی امکانات برای خدمت به زائرین اربعین پای کار هستیم و امیدواریم رضایت مردم را جلب کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: در راستای خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی که قصد دارند از مسیر ایران در راهپیمایی اربعین شرکت کنند، در مرز‌های جنوب شرق از ظرفیت‌های این نیرو برای تسهیل در جابجایی و تردد آن‌ها استفاده می‌کنیم.

سردار «اخوان» معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه نیز عنوان کرد: تعداد ۳۸۵ نفر از کادر تخصصی بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در قالب چهار بیمارستان سیار تخصصی در مرز‌های تردد زوار اربعین حسینی و یک بیمارستان و یک پست اورژانس سیار در مسیر راهپیمایی نجف تا اربعین در کشور عراق به زائرین اربعین امام حسین علیه‌السلام خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی افزود: با دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه و تدابیر سردار فرمانده کل سپاه، چهار بیمارستان سیار تخصصی ۳۶ تختخوابی در پایانه‌های مرزی ریمدان (جنوب شرق)، باشماق، مهران و خسروی (مرز‌های کشور عراق) توسط رزمندگان بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه احداث و راه‌اندازی شده و مشغول خدمات‌رسانی به زوار عزیز اربعین حسینی است؛ همچنین، یک باب پست اورژانس سیار و یک باب بیمارستان سیار تخصصی ۳۶ تختخوابی نیز در داخل کشور عراق راه‌اندازی خواهد شد.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه با اشاره به خدمات پزشکی ارائه شده توسط این واحد به زائران اربعین، تأکید کرد: در این بیمارستان‌ها از حضور و ظرفیت پزشکان متخصص قلب، ارتوپد، بیهوشی، جراحی و طب اورژانس و زنان و پرستاران و فوریت‌های پزشکی و کارشناسان بهداشتی به‌صورت شبانه‌روزی و تا پایان راهپیمایی اربعین استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این بیمارستان‌ها بخش‌های مختلف کلینیکی و پاراکلینیکی، بهداشت، مشاوره، اورژانس و داروخانه و اتاق عمل فعال خواهد بود، گفت: آمبولانس‌ها برای امدادرسانی در بیمارستان‌ها و در طول زنجیره امداد و انتقال اربعین فعال و عملیاتی و آماده به خدمت هستند.

سردار اخوان در پایان خاطرنشان کرد: نیروی زمینی سپاه تعداد چهار باب بیمارستان سیار تخصصی دیگر را نیز به‌صورت آماده‌باش برای بکارگیری و خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی در داخل و خارج از مرز‌ها در نظر گرفته است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار