در جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش ملی فرصت‌ها و تهدید‌های نوپدید دریایی؛

فرمانده نیروی دریایی سپاه: برای نقش‌آفرینی در نظم جدید جهانی باید بر دریا مسلط شویم

سردار تنگسیری با اشاره به اهمیت دریا گفت: اگر ما می‌خواهیم در هندسه نظم جدید جهانی تأثیرگذار باشیم، باید بر دریا مسلط شویم.
کد خبر: ۶۱۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ - 26August 2023

هر کس در دریا حضور داشته باشد همان جا حاکم استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار پاسدار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی بهره‌گیری از ظرفیت دریا تاکید دارند و از ما خواسته‌اند از خلیج فارس خارج شویم و به دوردست‌ها برویم، اظهار داشت: رهبر معظم اتقلاب اسلامی فرموده‌اند در دریا‌ها پیش بروید و آب‌های دوردست را درنوردید و دیدتان را بلند کنید، از خلیج فارس خارج شوید، از دریای عمان و اقیانوس‌ها عبور کنید. اگر ما بتوانیم این کار را انجام بدهیم، فردا افراد بعد از ما می‌توانند از آن استفاده کنند.

سردار تنگسیری ادامه داد: ما در دریا اصطلاحی داریم به‌عنوان «سیادت دریایی»؛ سیادت دریایی یعنی هر کسی در دریا حضور داشته باشد، همان جا حاکم است.

دبیر همایش ملی فرصت‌ها و تهدید‌های نوپدید دریایی با اشاره به اهمیت دریا عنوان کرد: هیچ موردی را نمی‌توان در نیروی زمینی و در هوافضا یافت که در نیروی دریایی وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: هر آنچه که شما در تجهیزات فکر کنید در نیروی دریایی وجود دارد و اگر ما می‌خواهیم در هندسه نظم جدید جهانی تأثیرگذار باشیم، باید بر دریا مسلط شویم.

فرمانده ندسا با اشاره به برگزاری همایش ملی فرصت‌ها و تهدید‌های نوپدید دریایی گفت: این همایش به همت نیروی دریایی سپاه و با مشارکت دانشگاه‌های معتبر کشور، سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با دریا در تاریخ ١٧ و ١٨ آبان ۱۴۰۲ در دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) واقع در استان گیلان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۱۵ مهرماه می‌توانند مقالات خودشان را از طریق پایگاه اینترنتی همایش به نشانی emotconf1402.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار