لیبرمن: نتانیاهو خطر وجودی برای اسرائیل است

در ادامه جنگ کفتارها در رژیم صهیونیستی، وزیر دارایی سابق به نخست وزیر و وزیر امنیت داخلی این رژیم حمله کرد که نشان می‌دهد این درگیریها به جنگ داخلی نیز کشیده خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷ - 26August 2023

لیبرمن: نتانیاهو خطر وجودی برای اسرائیل استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب افراطی «اسرائیل خانه ما» و وزیر دارایی سابق رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم به شدت حمله کرد.

وبسایت اسرائیلی واللا به نقل از لیبرمن گزارش داد، بن گویر مسئول بی‌ثباتی در کرانه باختری بوده و نتانیاهو هم در تأمین امنیت اراضی اشغالی فلسطین شکست خورده و در حکومت هم ناکام است.

وی در ادامه درگیریهای داخلی که گریبان رژیم صهیونیستی را گرفته است، به نتانیاهو حمله کرد و گفت: نتانیاهو حتی یک روز دیگر هم نباید در قدرت بماند؛ زیرا خطر وجودی برای اسرائیل به شمار می‌رود.

لیبرمن پیش از این هم تأکید کرده بود که «بزرگترین خطر برای اسرائیل نه ایران است، نه حزب الله، نه حماس بلکه بنیامین نتانیاهو است».

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، به لزوم ادامه سیاست ترور رهبران مقاومت فلسطین اشاره و ادعا کرد: باید فرماندهان تروریست (مقاومت) را از بین برد. این، بن گویر است که نتوانسته است کنترل [اوضاع] کرانه باختری را به دست گیرد».

در حالی مسئولان و سیاستمداران صهیونیست بر طبل ترور رهبران مقاومت می‌کوبند که «تسفی یحزقیلی» تحلیلگر امور عربی در کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته تأکید کرد که این سیاست، هیچ سودی برای این رژیم به همراه نخواهد داشت.

یحزقیلی گفت: حماس این تحولات را جدی گرقته است؛ به ویژه اینکه مسئولان امنیتی اسرائیل، احتمال بازگشت به سیاست ترور را بررسی کرده‌اند. حماس هم اقدامات پیشگیرانه را در غزه آغاز کرده است؛ زیرا غزه را نزدیکترین حلقه [به صهیونیستها] می‌داند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صهیونیستها فقط بر روی ترور صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس تمرکز کرده‌اند، تصریح کرد: انجام عملیات ترور یکی از رهبران حماس در لبنان، غزه یا کرانه باختری، فقط توجیهی برای حماس جهت آغاز جنگ خواهد بود.

این تحلیلگر صهیونیست با اشاره به اینکه حماس به دنبال وحدت میادین نبرد است و همین مسئله، مشکلاتی برای تل‌آویو به وجود آورده است، خاطر نشان کرد: حتی اگر [صهیونیستها] العاروری را ترور هم کنند، من شک دارم که این مسئله، عملیاتی را متوقف کند که حماس از ان حمایت می‌کند».

یونی بن مناحیم کارشناس اسرائیلی مسائل سیاسی هم خبر داد که مسئولان ارشد این رژیم برای بازگشت به سیاست ترور رهبران مقاومت چراغ سبز نشان داده‌اند. احتمالا صهیونیستها ترور رهبرانی را در دستور کار خود قرار دهند که در خارج از فلسطین حضور دارند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار