در جلسه اعضای کمیته ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خراسان رضوی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: باید با تمسک به ارزش‌های خانواده در سال‌های دفاع مقدس؛ دروغ و تحریف دشمنان را افشا کرد

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: باید با تمسک به ارزش‌های خانواده در سال‌های دفاع مقدس و مقاومت و با بیان مادرانه‌ها، خواهرانه‌ها و همسرانه‌های خانواده بزرگ پیشکسوتان و ایثارگران به نشر آن‌ها پرداخت تا دروغ و تحریف دشمنان بیش از پیش افشا و راه و رسم زندگی جهادی، دفاعی و شهیدانه در نزد آحاد جامعه معرفی و الگوی آنان قرار بگیرد.
کد خبر: ۶۱۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ - 27August 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: باید با تمسک به ارزش‌های خانواده در سال‌های دفاع مقدس؛ دروغ و تحریف دشمنان را افشا کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، دهمین جلسه اعضای کمیته ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خراسان رضوی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

در ابتدای جلسه؛ آخرین وضعیت حوزه نشر و کتاب خراسان رضوی با محوریت دفاع مقدس توسط اعضای جلسه مورد بررسی قرار گرفت و سپس در ادامه جلسه سردار یوسفعلی‌زاده طی سخنانی اظهار داشت: معمولاً در ایام و مناسبت‌های خاص سعی می‌شود تا شاخص‌ترین اقدامات و به اصطلاح گُل کار‌ها در معرض دید قرار بگیرد. در هفته دفاع مقدس نیز باید در حوزه‌های تخصصی و مختلف، کار‌ها و دستاورد‌های ویژه؛ رسانه‌ای و به جامعه مخاطب عرضه شوند که این مطلب شامل کمیته ادبیات و تاریخ دفاع مقدس هم می‌شود.

وی یادآور شد: انتظار هست که آنچه ارائه می‌شود؛ محصول قابل عرضه‌ای باشد و هم در شکل کار یک حرکت قابل اعتنایی به کار گرفته شود مثل برگزاری مراسم رونمائی از کتاب، خوانش کتاب، تجدید چاپ، ارائه کتاب به صورت صوتی و سایر موضوعات مورد انتظار در حوزه ادبیات.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی درباره اهمیت جلسات تخصصی فعالان حوزه ادبیات دفاع مقدس گفت: جلساتی از این دست فضای عمومی را به سمت تولید آثار ادبی دفاع مقدس سوق می‌دهند؛ بر همین اساس این نکته باید در دستور کار کمیته ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یک مرکز هماهنگ‌کننده و به عنوان دبیرخانه‎ای تلاش می‌کند، افزود: متأسفانه گاهی این طور تلقی می‌شود که برای چاپ یا نشر یک اثر ادبی در حوزه دفاع مقدس؛ تمام کار‌ها از ابتدا تا انتها بر عهده سازمان یا اداره‌ای مثل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی است در صورتی که تمام دستگاه‌ها و فعالان حوزه ادبیات در این امر مهم مسئولیت دارند.

سردار یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه در حوزه ادبیات دفاع مقدس یک عقب‌افتادگی وجود دارد، ابراز داشت: هر رزمنده یا ایثارگر به همراه خانواده خود؛ به صورت قطعی یک سوژه هستند و قابلیت تولید اثر فرهنگی، هنری و ادبی را دارند. وقتی که به عنوان یک مخاطب پای گفتگوی آن‌ها می‌نشینیم؛ می‌بینیم که زندگی این افراد چقدر دارای نکات ناب وقابل استفاده است که متاسفانه تا کنون کم توجهی شده است.

این مسئول تأکید کرد: در شرایط کنونی جامعه که شعار دروغین زن، زندگی، آزادی از زبان دشمنان برای ضدیت با مبانی دینی، انقلابی و دفاع مقدس طراحی و اجرا شده بایستی با تمسک به به ارزش‌های خانواده در سال‌های دفاع مقدس و مقاومت و با بیان مادرانه‌ها، خواهرانه‌ها و همسرانه‌های خانواده بزرگ پیشکسوتان و ایثارگران به نشر آن‌ها پرداخت تا دروغ و تحریف دشمنان بیش از پیش افشا و راه و رسم زندگی جهادی، دفاعی و شهیدانه در نزد آحاد جامعه معرفی و الگوی آنان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار