مسئول موکب حضرت نرجس خاتون در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مدت ماندگاری موکب‌های اربعین در سامرا افزایش یابد

مهدی سلیمانی گفت: بر اساس تجاربی که از سال‌های قبل حاصل شده، آنچه باید مد نظر قرار گیرد بحث اسکان و پذیرایی زائرانی است که از کشورهای خارجی برای زیارت اباعبدالله الحسین(ع) می‌آیند و پس از اربعین به سامرا سفر می‌کنند، به همین منظور ما وظیفه داریم مدت ماندگاری موکب‌ها را بعد از اربعین زیادتر کنیم تا بتوانیم از آنها پذیرایی کنیم.
کد خبر: ۶۱۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۸ - 29August 2023

«مهدی سلیمانی» مسئول موکب حضرت نرجس خاتون، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه اربعین حسینی و مراسم آن جلوه‌ای از تجلی صفات برجسته اخلاقی مانند تعاون، گذشت، مهربانی و وحدت است، اظهار داشت: در این روزها که سیل زائران اربعینی به سوی کربلای معلی روانند، خادمان این موکب هم، تلاشی شبانه روزی برای خدمت حداکثری را با افتخار تجربه می کنند.

وی اظهار کرد: هر ساله با فرارسیدن ایام اربعین سیدالشهدا(ع) از اقصی نقاط مختلف زائران حسینی پای پیاده راهی عراق می‌شوند و افرادی دیگر کمر ارادت به خدمتگزاری آنها می‌بندند، در اربعین شاهد حضور افرادی هستیم که با افکار مختلف اما متحد و همدل، آزادانه دور هم جمع شده‌اند و تمام این ها با اراده امام حسین(ع) انجام می شود.

سلیمانی عنوان کرد: در برخی مواکب شاهد هستیم که از چند کشور جهان، جوان‌ها دور همدیگر جمع شده‌اند و یک موکب را برپا کرده‌اند، این‌گونه حرکت‌های زیبا دارد اتفاق می‌افتد و جوانان جهان اسلام دارند همدیگر را پیدا می‌کنند. ما با انقلاب اسلامی ایران این قدرت و امنیت را فراهم آوردیم. نکته مهمی که نباید فراموش شود، ایثارگری هایی است که موجب شده این جریان حضور میلیونی افراد در اربعین صدمه نبیند.

وی افزود: در هر صورت ما وظیفه خدمتگزاری زوار را داریم. با توجه به اینکه در سامرا تعداد موکبها کمتر است و افراد کمتر برای موکب داری سامرا حضور می یابند، توفیقی نصیب ما شده که با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه زائران امام حسین(ع) را در سامرا پذیرا باشیم. بر اساس تجاربی که از سالهای قبل حاصل شده، آنچه باید مد نظر قرار گیرد بحث اسکان و پذیرایی زائرانی است که از کشورهای خارجی برای زیارت اباعبدالله الحسین(ع) می آیند و اینها پس از اربعین به سامرا سفر می کنند، به همین منظور ما وظیفه داریم مدت ماندگاری موکبها را بعد از اربعین زیادتر کنیم تا بتوانیم از زائرانی که بعد از اربعین به زیارت امام حسن عسگری(ع) و امام هادی(ع) مشرف می شوند پذیرایی کنیم که خوشبختانه تمهیداتی در این زمینه از سوی سازمان اوقاف اندیشیده شده است.

مسئول موکب حضرت نرجس خاتون تصریح کرد: ما در عراق به عنوان مهمان هستیم، متأسفانه گاهی تلقی می شود که اگر آنجا موکب برپا کرده ایم ما همه کاره هستیم در صورتی که ما باید در خدمت مردم عراق و موکبهای عراقی باشیم، آنها میزبان و ما مهمان عراقی ها هستیم این باید برای ما ثابت شود و به هر طریقی از این فرصت استفاده کرده و در کنار آنها به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمت رسانی کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار