جلسه ارتش عراق با الحشد الشعبی درباره تأمین امنیت مراسم اربعین

فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق امروز در استان دیالی با فرماندهان سازمان الحشد الشعبی درباره تأمین امنیت مراسم اربعین جلسه‌ای برگزار کرد و در جریان آن، تصمیماتی اتخاذ شد.
کد خبر: ۶۱۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ - 28August 2023

جلسه ارتش عراق با الحشد الشعبی درباره تأمین امنیت مراسم اربعینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محمد التمیمی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی امروز دوشنبه خبر داد که فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق وارد استان دیالی شد و نشست مهمی با فرماندهان الحشد و نیرو‌های امنیتی برگزار کرد.

التمیمی درباره جزئیات این نشست به وبگاه خبری المعلومه گفت: در این نشست، مسائل مهم امنیتی در دیالی بررسی و سه تصمیم اتخاذ شد. مهمترین تصمیم افزایش سطح آماده‌باش و میزان استقرار نیرو‌ها همزمان با نزدیک شدن به اوج حرکت زائران است؛ چه از گذرگاه المنذریه یا سایر شهر‌های دیالی.

وی با بیان اینکه نیرو‌های الحشد الشعبی هم میزان آماده‌باش خود را افزایش داده‌اند و چهار هزار نیرو مستقر کرده‌اند، تصریح کرد: الحشد الشعبی تمامی امکانات خود را برای نقل و انتقال زائران از المنذریه و سایر مناطق به کار گرفته است. مهمترین بخش طرح حمایت از زائران در مناطق تحت کنترل الحشد در خانقین تا مناطق حمرین است.

استان دیالی مشرف به استان‌های ایلام و کرمانشاه در ایران است که بخش عمده زائران اربعین از طریق این استان راهی کربلا می‌شوند. چندی پیش «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق گفته بود که بیش از ۴۰ هزار نیرو در این استان برای تأمین امنیت زوار مستقر شده‌اند.

التمیمی اواخر مرداد ماه گذشته گفت: همزمان با شروع حرکت زائران کربلای معلی از گذرگاه «المنذریه» در شرق دیالی، شمار نیرو‌های مسؤول تامین امنیت زیارت اربعین حسینی (ع)، دوبرابر و به دو هزار نفر رسید.

وی تصریح کرد: نیرو‌های الحشد الشعبی، سه وظیفه اصلی را برعهده گرفته‌اند که شامل تامین امنیت موکب‌های حسینی (ع) و جاده‌های اصلی برای زائران، هماهنگی با بقیه تشکیلات فرماندهی عملیات دیالی برای جلوگیری از هرگونه خطری که امنیت زائران را تهدید کند و نیز گشت‌زنی ناگهانی در مناطقی که ممکن است منبع تهدید امنیتی باشد، است».

التمیمی توضیح داد: طرح امنیتی مذکور طبق توافقات صورت گرفته در هشت محور اصلی که تیپ‌های الحشد الشعبی در آن مستقر می‌شوند، اجرا می‌شود و شش تیپ الحشد الشعبی مسئول تامین امنیت و ثبات داخلی در این ایام است.

پایان پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار