نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

خون امام حسین (ع) ضامن بقای دین و عظمت اسلام شد

آیت‌الله «علما» گفت: مردمی‌شدن برنامه‌های ملی و مذهبی در اولویت تمامی کار‌ها باید باشد و خون حضرت امام حسین (ع) ضامن بقای دین و عظمت اسلام شد.
کد خبر: ۶۱۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ - 29August 2023

خون حضرت امام حسین (ع) ضامن بقای دین و عظمت اسلام شدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز (دوشنبه) در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر و برنامه‌های دهه آخر ماه صفر که با حضور برخی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با مهم دانستن استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی، اظهار داشت: مردم به واسطه عشق و ارادتی که به حضرت سیدالشهدا (ع) دارند به خوبی می‌توانند در برنامه‌های این‌چنینی حضوری فعال داشته باشند.

وی بیان داشت: اسلام با شعائر زنده و تقویت می‌شود، قرآن کریم هم تاکید بر زنده بودن شعایر دارد لذا باید حضور مردم برای زنده نگه داشتن شعائر پررنگ باشد.

آیت الله علما، در خصوص عظمت امام حسین (ع) گفت: دنیا متحیر است از جمعیت حاضر در اربعین حسینی (ع)، که بدون دخالت دولت‌ها مردم خودجوش حضور می‌یابند.

وی بر اولویت مردمی‌شدن برنامه‌های ملی و مذهبی تأکید کرد و گفت: خون حضرت امام حسین (ع) ضامن بقای دین و عظمت اسلام شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) را علمای ما همواره توصیه کرده و بر حفظ آن تاکید داشته اند، زیرا سخن صریح پیامبر رحمت (ص) است که فرمودند «من با حسین هیچ فرقی ندارم» زیرا پیامبر(ص) دین را ابلاغ کرد و حضرت سیدالشهدا (ع) ابقا کرد، لذا این عظمت باید حفظ شود و زنده بماند و آن را نگه داریم.

وی یادآور شد: در گذر تاریخ واقفان بلند همت کرمانشاه به انحای مختلف نسبت به زایران امام حسین (ع) عنایت داشته‌اند و ما باید این سنت را به خوبی حفظ کنیم و به آیندگان هم منتقل کنیم، زیرا اربعین فقط مختص به سید الشهدا (ع) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار