امام جمعه رفسنجان:

امروز خانه عراقی‌ها مأمن زائران ایرانی اربعین است

حجت‌الاسلام «عسکری» گفت: علیرغم اینکه دشمنان تلاش کردند بین دو ملت ایران و عراق فاصله و دشمنی ایجاد کنند، اما امروز خانه عراقی‌ها مأمن زائران ایرانی اربعین است.
کد خبر: ۶۱۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰ - 01September 2023

امروز خانه عراقی‌ها مأمن زائران ایرانی اربعین است

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان: حجت‌الاسلام «اصغر عسکری» امام جمعه رفسنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: هشت سال جنگ و تحریم‌های ظالمانه و بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشتیم . در این راه نباید مردم و مسؤولان خسته شوند که با ایمان و امید قله‌ها فتح می‌شود.

وی بیان داشت: در دیدار رهبر انقلاب با اعضای هیأت دولت که روز چهارشنبه 8 شهریور انجام شد، مقام معظم رهبری فرمودند «از همه دولت‌ها به تأسی از حضرت امام(ره) حمایت کردم» و ایشان نسبت به دولت آیت‌الله رئیسی فرمودند « از این دولت گذشته از حمایت، تمجید هم می‌کنم».

عسکری ادامه داد: معظم‌له، دلیل حمایت را کارهای مبنایی و زیربنایی خوبی که انجام شده ازجمله تکیه بر توان و دانش داخلی، حضور در بین مردم، روحیه جهادی، ایجاد ثبات نسبی در بازار، رشد تولید، مبارزه با فساد، ساده‌زیستی، تأکید بر موضوع مسکن و دیگر موارد دانستند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: چندین هزار کارخانه که چندین سال تعطیل بودند، راه‌اندازی شدند. یکی از عواملی که مسأله کمبود برق داریم بازگشت این کارخانه‌ها به چرخه تولید است و از طرفی چندین هزار مگاوات برق تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: تورم نسبت به سال قبل کمتر شده اما باید کاهش پیدا کند و باید فکر اساسی برای آن برداشت.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود از سردار فرشید فرمانده انتظامی استان کرمان قدردانی کرد و اظهار داشت: فرمانده جدید همانند سردار ناظری جهادی پای کار است و اقدامات خوبی در استان انجام می‌دهد و در موضوعات مختلف پای کار بوده و در مسأله ساماندهی اتباع بیگانه تلاش جدی دارد.

وی اضافه کرد: اتباعی که غیرمجاز وارد استان می‌شوند و غیرقانونی اقامت دارند، باید ساماندهی شوند.

امام جمعه رفسنجان قتل را پدیده شوم در جامعه اسلامی دانست و گفت: نسبت به دستگیری قاتلان و قاچاق سوخت جدی عمل می‌شود. قاچاق سوخت غارت بیت‌المال است و یک عده سودجو میلیون‌ها لیتر قاچاق می‌کنند و چندین برابر به فروش می‌رسانند.

وی بیان کرد: یکی از جرایمی که در راس جرایم هم در کشور و هم استان کرمان هست، سرقت است.دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برخورد جدی داشته باشد و جریمه‌های متناسبی با سارقان انجام دهند که دیگر جرأت دست درازی به اموال مردم نداشته باشد.

عسکری از انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان سخن به میان آورد و گفت: مذاکرات به نتیجه رسیده و کار لوله‌گذاری شروع شده که امیدواریم با سرعت به نتیجه برسد.

وی به موضوع اربعین پرداخت و ابراز داشت: به کوری چشم دشمنان که این همه در فضای مجازی تبلیغ کردند، از سال گذشته در خانه‌ها، مغازه‌ها و دیگر اماکن نماد و بیرق‌های عزار را بیشتر از گذشته می‌بینیم و دشمن تحمل این مواد و حضور حماسی در پیاده‌روی اربعین را ندارد.

عسکری با یادآوری جنگ ایران و عراق و اینکه دشمنان هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر جوانان ما در دفاع مقدس به شهادت رسیدند، عنوان داشت: اما امروز خانه عراقی‌ها مأمن امنی برای ایرانی‌هاست و این موضوع مهمی‌ست.

وی متذکر شد: جریان راهپیمایی اربعین مانند بمب بر سر دشمن منفجر می‌شود و این همه تلاش کردند بین دو ملت ایران و عراق فاصله بیندازند اما ایرانی‌ها با خیال راحت در خانه‌های عراقی‌ها مانند عزیزترین عزیزان مهمان می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار