نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

پدافند هوایی خط مقدم دفاعی کشور است

«صفایی بوشهری» گفت: اگر پدافند نباشد جغرافیای کشور دچار بحران می‌شود، بنابراین نیروی پدافند هوایی یک نیروی استراتژیک در عرصه دفاعی کشور است.
کد خبر: ۶۱۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ - 02September 2023

پدافند، خط مقدم دفاعی و بسترساز برای حملات تهاجمی استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز (شنبه) در دیدار فرمانده و پرسنل پدافند هوایی استان بوشهر، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح ایران دارای مختصات ویژه‌ای است که نوعاً از صدر اسلام تا کنون همیشه این شاخصه‌ها را نیروی مسلح نظام اسلامی دارا بوده و در عمود زمان بر قدرت آن اضافه شده است.

امام جمعه بوشهر افزود: ایمان به‌عنوان رکن اساسی پایه‌های شخصیت انسانیت به‌ویژه انسان نظامی، تقوا و در مسیر رفتار سازمانی قرار داشتن، اخلاق، مجاهدت و تلاش، داشتن دانش لازم و تولید سخت‌افزار‌های مورد نیاز، رصد و پایش قدرت دشمنان و موفقیت در عرصه طرح و برنامه و عملیات میدان از ویژگی‌های حوزه نظامی ما است که هر کدام از این شاخصه‌ها دچار ضعف شود، سامانه قوی دفاعی و نظامی دچار مشکل می‌شود و اگر ایمان فرد دچار تزلزل گردد نیز این شخصیت دچار بحران درون خود شده و متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: اگر تقوا و سبک زندگی الهی دچار مشکل شود، قطعا انسان دچار اعوجاع در مسیر خواهد شد و نیز اگر اخلاق رعایت نشود هم خود انسان و خانواده و جامعه نظامی با مشکل مواجه می‌گردد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر در عرصه پدافند و در شرایط حوزه دفاعی، در نظام دفاعی کشور‌های جهان، رویکرد به پدافند به‌عنوان یک اصل استراتژیک مطرح است و در تاریخ جنگ‌ها و دفاع‌ها کوشش بر این بوده که برخورد‌ها از شرایط نزدیک، به جنگ و نبرد با فاصله دور تبدیل شود، چون جنگ‌های با فاصله نزدیک تلفات و هزینه بسیاری داشت و نیروی دفاعی و مهاجم در یک جغرافیایی به سر می‌بردند که دچار بحران مدیریت می‌شدند، به همین خاطر سیستم دفاعی و نظامی رویکرد آن، رویکرد تهاجم و دفاع با فاصله شد.

نمایندهولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه پدافند، خط مقدم دفاعی کشور است، افزود: اگر پدافند نباشد جغرافیای کشور دچار بحران می‌شود، بنابراین نیروی پدافند یک نیروی استراتژیک در عرصه دفاعی کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار