برای حضور در جشنواره «سینماحقیقت»؛

پرتره‌ای تاریخی از سیدجمال‌الدین اسدآبادی/ «رژی» آماده نمایش می‌شود

مستند سینمایی «رژی»، تازه‌ترین محصول مرکز مستند سوره، که پرتره‌ سیدجمال‌الدین اسدآبادی در واقعه نهضت توتون و تنباکو است، برای حضور در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» آماده می‌شود.
کد خبر: ۶۱۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ - 03September 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با انجام آخرین مراحل فنی، مستند سینمایی «رژی»، تازه‌ترین محصول مرکز مستند سوره، به تهیه‌کنندگی امیر روئینی و کارگردانی امیر روئینی و علی کوشا خود را برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» آماده می‌کند.

به تازگی فخر‌الدین صدیق شریف به عنوان گوینده متن به این پروژه پیوسته و همچنین صداگذاری و اصلاح رنگ و نور این اثر مراحل پایانی را سپری می‌کند.

«رژی» آماده نمایش می‌شود/ پرتره‌ای تاریخی از سیدجمال‌الدین اسدآبادی

«رژی» که مراحل تحقیق و پژوهش آن نزدیک به ۵ ماه زمان برده و نگارش فیلمنامه و جستجوی تصاوير آرشیوی ۲ ماه به طول انجامیده است، با بهره بردن از آرشیو موجود و بازسازی صحنه‌های مربوطه، نگاهی به زندگی و فعالیت‌های مبارزاتی سیدجمال‌الدین اسدآبادی، اندیشمند سیاسی‌ دارد.

این مستند سینمایی به جای آنکه صرفا گزارشی از یک واقعه باشد، پرتره‌ای از سیدجمال‌الدین اسدآبادی در واقعه دراماتیک نهضت توتون و تنباکو است.

لازم به ذکر است که «رژی» از طریق فراخوان «سینماحماسه» و با رویکرد ساخت مستند از شخصیت‌های حماسی ایران، در فرایند تولید قرار گرفت.

«رژی» آماده نمایش می‌شود/ پرتره‌ای تاریخی از سیدجمال‌الدین اسدآبادی

سایر عوامل این پروژه عبارتند از؛ فیلمنامه و تحقیق: امیر روئینی، تدوین: محمد کریم‌پور، نویسنده گفتار متن: امیرمحمد کوچک‌زاده، صداگذار: شاهین اشرفیان، گفتار متن: فخرالدین صدیق شریف، مدیر فیلمبرداری: رضا دیدار، فیلمبردار: رسول تنهایی، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس: حمید بخشی، جلوه‌های ویژه بصری: حمید شب‌خیز، مجری طرح: حرکت گستر کوشا؛ پرویز کاظم‌لو، مدیر تولید: پرویز کاظم‌لو، دستیار کارگردان: شادی محمدی لوئی، منشی صحنه: پریوش سلطانی، عکاس: محمد جوانشیر و محمد طاهری، مدیر تدارکات: حسین رحیمی و محصول مرکز مستند سوره.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار