استاندار کرمانشاه در دیدار معاون وزیر دفاع در خسروی:

اربعین یکی از مانورهای فرهنگ و تمدن اسلامی است

«صحرایی» گفت: اربعین باید به عنوان یک پیشرانه و یک پیش قراول در نظر گرفته شود. اربعین یکی از مانورهای فرهنگ و تمدن اسلامی است.  
کد خبر: ۶۱۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸ - 03September 2023

اربعین یکی از مانورهای فرهنگ و تمدن اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه شامگاه (شنبه) در نشست با معاون وزیر دفاع در مرز خسروی اظهار داشت: اربعین باید به عنوان یک پیشرانه و یک پیش قراول در نظر گرفته شود. اربعین یکی از مانورهای فرهنگ و تمدن اسلامی است.  

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اربعین جریانی است که دائما در حال رشد و ترقی است، افزود: این جریان به قدری جلوه‌های مختلف پیدا کرده که حتی در سیاست‌های بین‌المللی نیز تأثیر‌گذار بوده است.  

وی با توجه به اشراف کامل و اعتقاد مشترکی که مردم به جریان اربعین دارند، گفت: باید به آن به دید یک پدیده تمدنی نگریست.  

صحرایی ادامه داد: هم اکنون مرز‌ها برای تردد چند صد هزار زائر در نظر گرفته شده‌اند. با نگاه تمدنی به این روند، تا ده سال آینده باید این ظرفیت را به چندین میلیون نفر برسانیم.

وی گفت: در مسیر رسیدن به خسروی چندین موکب اهل سنت و اهل حق وجود دارند. باید تمام تمهیدات لازم برای ورود موج عظیم زائران به این ساحت مقدس اندیشیده شود.  

صحرایی گفت: بسیاری از مردم، از ابتدای دوران زندگی خود دنبال برندهای مختلف بود‌ه‌اند، پس باید طوری برندسازی و نشان‌سازی کنیم که این برندها اسلامی باشند، از تغذیه و پوشاک گرفته تا موارد دیگر. اربعین این ظرفیت برند سازی را ایجاد کرده است.  

وی گفت: ما باید آرمانی بیاندیشیم و واقعی عمل کنیم، در بخش آرمانی وزارت دفاع می‌تواند بسیار نقش مهمی ایفا کند و کرمانشاه با توجه از آن چیزی که از آن می‌شناسیم، باید استان کرمانشاه خیلی بیشتر از شرایط فعلی مورد رسیدگی قرار گیرد.

صحرایی با بیان اینکه خدمات قرارگاه اربعین نباید تنها منحصر به ایام اربعین باشد، گفت: از طریق وزارت دفاع می‌تواند به یک مجموعه تفریحی و رفاهی بزرگ تبدیل شود، در این راستا انتظار داریم که باتوجه به آب و هوای مطبوع مرز خسروی در فصل زمستان و اوایل بهار، قرارگاه ویژه اربعین وزارت دفاع در این ایام هم میزبان اردوهای راهیان نور، دانش آموزان، دانشجویان و خانواده های آنها شود.

وی با اشاره به مرزی بودن استان کرمانشاه گفت: در این استان تعداد زیادی نظامی و خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند، لذا انتظار می‌رود مجموعه‌های نظامی رسیدگی و توجه بیشتری به این استان داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار