یادداشت/ امیر فریدنیا

پیشگامی «رئیسعلی دلواری» در مبارزه با استعمار و تداوم استکبارستیزی

دیروزِ تاریخ، رئیسعلی دلواری و همت‌ها و باکری‌ها و صیادها و سلیمانی‌ها فدای اسلام و انقلاب و مردم ایران شدند و فردای تاریخ هم کسانی خواهند بود که پرچم مبارزه با استعمار را در دست گیرند و «مرد میدان» باشند.
کد خبر: ۶۱۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ - 04September 2023

پیشگامی «رئیسعلی دلواری» در مبارزه با استعمار و تداوم استکبارستیزیگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ «امیر فریدنیا» مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی؛ دیروزِ تاریخ، گلوله‌ای از پشت سر به «رئیسعلی دلواری» اصابت کرد تا بیرق‌دار مبارزه با انگلستان در سواحل خلیج همیشگی فارس به شهادت برسد.

دیروزِ تاریخ بود که رگ‌های دست امیرکبیر در فین کاشان بریده شد، دیروزِ تاریخ بود که قوای متفقین به آسانی ایران را فتح کردند و هرچه خواستند بر سر این آب و خاک آوردند، دیروزِ تاریخ بود که نفتِ ملی را به تاراج بردند و مصدق را کشان‌کشان به بی‌دادگاهِ عدل پهلوی! بردند تا به جرم ضد استعمار بودنش، محاکمه‌اش کنند، دیروزِ تاریخ بود که قیام‌های آزادیخواهانه ایرانیان تحت رهبری روح‌الله کبیر را سرکوب می‌کردند تا منافع استعمار دست نخورده بماند. اما هرچی به این تاریخ تبر زدند، جوانه روئید و عشق محصول آن شد.

اما در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بود که مردم به تأسی از قیام حسینی، فریاد برآوردند که دیگر بس است! ما استعمار و استثمار نمی‌خواهیم. از آن زمان بود که استعمار بیش از پیش به ما یورش برد؛ جنگ، ترور، تحریم، انزوا، دسیسه، خدعه، نیرنگ. اما استعمار نمی‌دانست اینبار تاریخ تکرار نخواهد شد و «مقاومت» به جای «تسلیم» آمده است.

امروز که هر ملتی برای آزادی بپا می‌خیزد، جمهوری اسلامی را می‌نگرد که در غبار دهشتناک دسیسه‌های جهان مستکبر، به استقامت و صلابت ایستاده است و از هر راهی برای زدودن استعمار از چهره این سرزمین دریغ ندارد.

دیروزِ تاریخ، رئیسعلی دلواری و امیرکبیر و قائم مقام فراهانی و دیگر آزادیخواهان و استکبارستیزانِ مسلمان، فداییِ این مرز و بوم شدند. دیروزِ تاریخ، همت‌ها و باکری‌ها و صیادها و بابایی‌ها و تهرانی‌مقدم‌ها و سلیمانی‌ها فدای اسلام و انقلاب و مردم ایران شدند و فردای تاریخ هم کسانی خواهند بود که پرچم مبارزه با استعمار را در دست گیرند و «مرد میدان» باشند. اما نه سری خم خواهد شد و نه زانویی بر زمین خواهد خورد و نه آب و نه خاکی به تاراج خواهد رفت؛ زیراکه جوانه‌های دیروزِ تاریخ، امروز درختان تنومندی هستند که هیچ تبری ایشان را از جای نخواهند کند.

یاد و خاطره‌ی تمام آزادمردان و شهدای بزرگ تاریخ ایران را گرامی می‌داریم و در آستانه اربعین حسینی، با سرور و سالار شهیدان پیمان می‌بندیم که تا آخرین قطره خون، پاسدار حرمت شهیدان گرانقدرِ مبارزه با استعمار و استکبار باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار