محمد اسدی جوزانی هنرمند نقاش انقلابی درگذشت

محمد اسدی جوزانی هنرمند نقاش و طراح متعهد شب گذشته ۱۳ شهریور در سن ۵۶ سالگی درگذشت.
کد خبر: ۶۱۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ - 05September 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌‎پرس، «محمد اسدی جوزانی» هنرمند نقاش و طراح متعهد شب گذشته ۱۳ شهریور در سن ۵۶ سالگی درگذشت.

محمد اسدی جوزانی هنرمند طراح و نقاش انقلابی، متولد ۱۳۴۶ شهر ری و دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه تربیت مدرس است. وی در کارنامه حرفه‌ای خود، پرتره‌های بسیاری را خلق کرده است و اولین تابلوی نقاشی بسیاری از شهدای دفاع مقدس پس از شهادت‌شان، توسط این هنرمند خلق شده است؛ یکی از مهمترین آنها، تابلوی پرتره شهید آوینی است.

بر این اساس، علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری نیز در پیامی درگذشت این هنرمند نقاش انقلابی را تسلیت گفته است. در متن پیام علی فروزانفر آمده است:

«من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من یتنظر و مابدلوا تبدیلا

ضایعه درگذشت هنرمند زبردست و انقلابی و یادگار دفاع مقدس جناب آقای محمد اسدی جوزانی مصادف با ایام عزای اربعین سید و سالار شهیدان دل ماتم زده محبین آستان حضرتش را غمناک‌تر ساخت. این هنرمند برجسته و نقاش آسمانی در عمر با برکت خود همت ویژه ای برای به تصویر کشیدن چهره شهیدان راه حق و حقیقت و شخصیت‌های درخشان زمان صرف کرد و نام خود را بر لوح ابدی هنرمندان انقلاب اسلامی ایران ثبت کرد. خادمین ملت بزرگ ایران در حوزه هنری انقلاب اسلامی، ضایعه درگذشت این هنرمند فرهیخته و رزمنده دفاع مقدس را به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای عزیز و جامعه فرهنگ و هنر و همچنین به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از ایزد منان برای آن مرحوم علو درجات و آمرزش الهی و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت دارند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار