رئیس جمعیت هلال احمر؛

۱۴۰ هزار نخبه عضو داوطلب هلال احمر هستند

کولیوند از عضویت ۱۴۰ هزار نخبه در جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: برنامه‌های پیشگیرانه جهت مقابله با توفان‌های گرد و غبار با همکاری داوطلبان و نخبگان در حال اجراست.
کد خبر: ۶۱۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ - 09September 2023

۱۴۰ هزار نخبه عضو داوطلب هلال احمر هستندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال‌ احمر در اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار و ماسه اظهار داشت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار داوطلب با جمعیت هلال احمر همکاری دارند که از این میان ۱۴۰ هزار نفر نخبه هستند و می‌توان از ظرفیت و همکاری این افراد جهت اجرای برنامه‌ها و راهکار‌های مقابله توفان‌ها ناشی از گرد و غبار اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه این داوطلبان نقش بسیار مهمی در انجام اقدامات بشردوستانه دارند، گفت: جمعیت هلال احمر در توسعه روابط بین‌الملل اقدامات مؤثری انجام داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب عالی‌ترین نشان صلیب سرخ جهانی شده است؛ همچنین در زلزله سوریه و ترکیه جزو اولین کشور کشور‌هایی بودیم که در منطقه حضور پیدا کردیم و صلیب سرخ جهانی از ایران تقدیر کرد و رئیس جمهور ترکیه نیز نشان صلیب سرخ را به این جمعیت داد.

کولیوند همچنین به آموزش همگانی محله‌محور و آموزش خود امدادی و دگر امدادی اشاره کرد و گفت: این جمعیت در جهت پیشگیری از حوادث و آموزش به مردم اقدامات مؤثری انجام می‌دهد. بر اساس همین آموزش‌ها می‌توان در جهت اقدامات مقابله با توفان‌های گرد و غبار عمل کرد.

کولیوند گفت: مدتی پیش جهت پیشگیری از وقوع تغییرات اقلیمی در بسیاری از شهر ایران توسط ۱۰ هزار داوطلب جوان جهت پیشگیری از وقوع تغییرات اقلیمی، ۱۰۰ هزار نهال کاشته شد و این اقدام در کمتر از ۲۰ دقیقه صورت گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: این جمعیت یک جمعیت ملی پیشرو است و اقدامات مؤثری جهت پیشگیری آموزش و مقابله با بلایای طبیعی انجام می‌دهد؛ همچنین در همین راستا جمهوری اسلامی ایران در کاپ ۲۷ شرکت کرد و در کاپ ۲۸ هم مشارکت خواهد داشت.

وی همچنین از آمادگی این جمعیت جهت توسعه همکاری‌های ملی و بین‌المللی در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار و انتقال تجربیات به کشور‌های دیگر خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر نقش اساسی در کمک‌رسانی فوری به حادثه‌دیدگان در حوادث مختلف اعم از حوادث حوادث و بلایای طبیعی دارد و در جهت افزایش تاب‌آوری جامعه نیز اقداماتی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار