وزیر کشور:

حضور ۸ میلیون نفری زائران در مشهد حکایت از عمق ایمان قوی مردم ایران دارد

وحیدی گفت: ۷۰۰ هزار اسکان روزانه در مشهد فراهم شده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۸ میلیون زائر به این شهر بیایند که این نکته نشان می‌دهد مردم ایران از ایمانی عمیق و قوی برخوردار هستند، امیدواریم یک سفر خوب، سالم و راحت برای زائران مشهد الرضا در این ایام صورت پذیرد.
کد خبر: ۶۱۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ - 10September 2023

حضور هشت میلیون نفری زائران در مشهد حکایت از عمق ایمان قوی مردم ایران داردبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «احمد وحیدی» وزیر کشور در نشست ستاد خدمات سفر در مشهد اظهار داشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد زائران مشهد در دهه آخر صفر با وسایل نقلیه شخصی و عمومی؛ از مسیر‌های جاده‌ای برای زیارت به شهر مشهد سفر می‌کنند و بر همین اساس ایمنی جاده‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وحیدی با اشاره به روکش آسفالت بیش از هزار کیلومتر از راه‌های استان خراسان رضوی گفت: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی روکش هزار و ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های خراسان رضوی در حدود یک سال گذشته آسفالت شده و این روز‌ها تاثیر آن در سفر‌ها به خراسان رضوی مشهود است. در دوره‌های گذشته سالیانه حدود ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان روکش آسفالت می‌شده که در حدود یک سال اخیر ۶ برابر میانگین دوره‌های گذشته در این زمینه کار شده است.

وی با تاکید بر فراهم شدن امکانات حمل و نقل برای زائران افزود: از مسوولان استان خراسان رضوی به دلیل اقدامات زیرساختی و عملیاتی خوبی که در دهه پایانی صفر انجام دادند تشکر می‌کنم همچنین از زائران تقاضا می‌شود چنانچه با وسایل حمل و نقل عمومی به مشهد سفر می‌کنند حتما بلیت برگشت را هم خریداری کنند.

وزیر کشور درباره اسکان زائران در مشهد مقدس یادآور شد: ۷۰۰ هزار اسکان روزانه در مشهد فراهم شده و پیش‌بینی می‌شود حدود هشت میلیون زائر به این شهر بیایند که این نکته نشان می‌دهد مردم ایران از ایمانی عمیق و قوی برخوردار هستند. امیدواریم یک سفر خوب، سالم و راحت برای زائران مشهد الرضا در این ایام صورت پذیرد؛ با توجه به گزارش مسوولان، هیچ مشکلی در بهداشت و تامین دارو نیز وجود ندارد.

وی عنوان کرد: بر اساس تدابیر صورت گرفته؛ ۱۵۰ اتوبوس و ون به حمل و نقل درون شهری مشهد اضافه شده که این حرکت؛ اقدام مناسبی در این ایام است.

مساله زیارت در مشهد یک موضوع ملی و کشوری است

در این جلسه؛ «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به تقارن ایام دهه آخر ماه صفر با روزهای پایانی تابستان اظهار داشت: با توجه به این که دهه آخر صفر در فصل تابستان قرار گرفته است با افزایش ورود زائران، به‌ویژه زائران خارجی نسبت به سال‌های گذشته روبه‌رو خواهیم بود؛ بر همین اساس با تشکیل کمیته‌های چهارده‌گانه ذیل این ستاد، به تمامی موضوعات از جمله حمل و نقل، اسکان و تامین کالا پرداخته شد و بهترین خدمات را به عزاداران امام رضا (ع) ارائه خواهیم داد.

نظری با تاکید بر این که مساله زیارت در مشهد یک موضوع ملی و کشوری است، یادآور شد: بحث‌ها و موضوعاتی در کارگروه ملی زیارت با حضور وزیران مطرح شد که منتظر ابلاغ و تحقق آن‌ها هستیم. از طرف دیگر در قرارگاه استانی ماه صفر و قرارگاه عملیاتی مشهد هم برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته باشد و در این سه لایه، موضوع میزبانی از زائران را مدیریت می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: در اجرای برنامه‌ها ممکن است نیاز شود برخی تصمیمات در لحظه گرفته شود، بنابراین مدیران مربوطه و مسئولان باید به صورت قوی در صحنه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار