نماینده طلاب اهل‌سنت:

ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی افتخار است

ماموستا «قیطوری» گفت: در عصر کنونی که پرچم اسلام در همه دنیا بالاست، قدم گذاشتن و حرکت در مسیر حق، آموزش، نشر و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی افتخار است.
کد خبر: ۶۱۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ - 12September 2023

ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی افتخار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «ارشاد قیطوری» به عنوان نماینده طلاب اهل‌سنت امروز در همایش تجلیل از طلاب برتر مدارس علوم دینی استان کردستان که در مرکز بزرگ اسلامی این شهر برگزار شد اظهار داشت: در عصر کنونی که پرچم اسلام در همه دنیا بالاست، قدم گذاشتن و حرکت در مسیر حق، آموزش، نشر و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی افتخار است.

وی ادامه داد: تعلیم و تعلم علم شرعی به عنوان یک تکلیف، وظیفه همه طلاب بوده و باید غفلت را رها کرده و زمینه تحقق این امر مهم را فراهم کنند.

قیطوری با تاکید بر اینکه باید طلاب همگان را به راه حق دعوت کنند، گفت: از تمام کسانی که می‌توانند یاریگر ما باشند، طلاب و علما را یاری داده تا بتوانیم به‌عنوان خادمان این عرصه به اهداف مورد نظر برسیم.

نماینده طلاب اهل‌سنت کردستان به دغدغه این قشر پرداخت و افزود: تعیین سطح بعد از 8 سال تحصیل و درس خواندن آن هم ارتقا به سطح 2 باعث دلسردی طلاب است، امتحانات  کتبی و داخلی مدارس علوم دینی مورد توجه و به رسمیت شناخته و از برگزاری امتحانات متعدد خودداری شود.

ماموستا قیطوری به روز نبودن منابع درسی و استفاده حداقلی از ظرفیت طلاب در حوزه‌های تبلیغی مساجد و ادارات را از دیگر مشکلات این قشر ذکر کرد اذعان داشت: میزان شهریه‌ها بسیار پایین است. انتظار می‌رود مشکلات و دغدغه‌هایمان برطرف شود.

ماموستا «فرشاد طاهر» از بانه نیز با بیان اینکه امروزه جنگ دشمن، جنگ افکار و عملیات روانی است و در این شرایط نیاز به اقتصاد و رسانه قوی داریم، گفت: اگر دین‌ نباشد و بی‌بند و باری رواج یابد، یقیناً نمی‌توان به مسائل اعتقادی، ارزشی و اخلاقی پایبند بود. باید مشکلات معیشتی برطرف شود تا مستقل باشیم.

«نیاز محمودزاده» به‌عنوان نماینده بانوان طلاب از مدرسه علوم دینی حضرت خدیجه سنندج نیز طولانی بودن دوران هشت ساله تحصیل طلاب و کاهش این مدت، عدم اجرای طرح امین ویژه طلاب اهل‌سنت و عدم استفاده از ظرفیت طلاب بانوان در ادارات را از جمله دغدغه‌های این قشر ذکر کرد.

در پایان این‌ مراسم‌ از طلاب برتر استان کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار